تاریخ انتشار: 3 مهر 95 | بازدید: 1603 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کمک مالی دولت به درمان ناباروری

محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این درباره پوشش بیمه ای درمان ناباروری گفته بود که هنوز پوشش بیمه ای برای درمان ناباروری نداریم، اما وزارت بهداشت، 85 درصد هزینه درمان ناباروری اقشار نیازمند تحت حمایت نهادهای دولتی را بر اساس تعرفه دولتی برای پنج دوره درمان( دو بار IVF) پوشش می دهد. حمید چوبینه مدیر عامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با تاکید براینکه تلاش و پیگیری مسئولان و رسانه ها در تصمیم دولت برای کمک های مالی درمان ناباروری تاثیرگذار بود، روز جمعه به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: کمک مالی به زوج های نابارور کمک زیادی به آنها می کند و از بروز بسیاری از بحران های اجتماعی می کاهد. چوبینه با تاکید بر این که درمان ناباروری کار لوکس نیست، افزود: درمان ناباروری می تواند از وقوع بسیاری از آسیب ها همچون افسردگی و سردی روابط زوجین بکاهد. وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی خانواده توسط مقام معظم رهبری، گفت: در بند شانزدهم این ابلاغیه به سلامت باروری و افزایش فرزندآوری تاکید شده است. ** مجلس بودجه ای را برای درمان ناباروری تصویب کند
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه با بیان این که مجلس باید بودجه ای را برای درمان ناباروری تصویب کند، افزود: باید مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه مشخصی را به این امر اختصاص دهد.


**درمان ناباروری بیمه شود / بیمه توانایی پرداخت ها را داشته باشند
وی افزود: در این طرح وزارت بهداشت و درمان، زوج های نابارور را به مراکز درمان نابروری معرفی می کند، ولی اگر بیمه ها ورود کنند بهتر است؛ زیرا رابطه مالی بین پزشک و بیمار از بین می رود. چوبینه همچنین نبود رابطه مالی بین پزشک و بیمار را مطلوب عنوان کرد و افزود: اگر بیمه های توانمند بتواند در این حوزه ورود کنند نتایج خوبی خواهد داشت. وی درخصوص عملکرد بیمه ها نیز گفت: هم اکنون بیمه ها مشکلات بسیار زیادی در پرداختی هایشان به مراکز درمانی دارند، مثلا ما از برخی از بیمه های پایه و تکمیلی حدود 12 میلیارد تومان مطالبه داریم.


**ضرورت رفع برخی ایرادها در طرح تحول سلامت
رئیس مرکز دارویی درمانی هلال ایران با اعلام اینکه طرح تحول سلامت کمک بسیار زیادی به مردم کرده است، گفت: در عین حال برخی ایرادات آن باید رفع شود. وی با اشاره به این که پیش از طرح تحول سلامت، بیماران حدود 40 درصد هزینه ها را به مراکز درمانی پرداخت می کردند؛ یادآورشد: با آغاز طرح تحول سلامت پرداختی مردم در مراکز درمانی دولتی کمتر از 10 درصد شده است. چوبینه افزود: در دوره پیش از آغاز طرح تحول سلامت، مردم در مراکز دولتی 40 درصد هزینه ها را پرداخت می کردند و مراکز درمانی با همین پرداخت امورشان را رفع می کردند، ولی پس از آغاز طرح تحول سلامت پرداختی ها از سوی مردم به زیر 10 درصد کاهش یافته است.


** ایجاد مراکز خصوصی درمان ناباروری به افزایش کیفیت درمان کمک می کند
وی در ادامه با اشاره به این که قرار است بخشی از بودجه وزارت بهداشت به توسعه مراکز ناباروری در بخش دولتی اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: بهتر است دولت به دلیل ویژگی های بخش خصوصی قسمتی از فعالیت ها را به بخش خصوصی واگذار کند، چون بخش خصوصی به ارایه خدمات کیفی و بهره بری بیشتر التزام دارد.





برگرفته از : ایرنا



کمک مالی دولت به درمان ناباروری

مطالب مرتبط