تاریخ انتشار: 26 تیر 95 | بازدید: 1807 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سلامت نوزاد، ویتامین های ضروری

نوزادی که تازه متولد شده باید تا دوسالگی ویتامین A و D را حتما بصورت قطره مصرف کند.





نوزادی که تازه متولد شده باید تا دوسالگی ویتامین A و D را حتما بصورت قطره مصرف کند. از شش ماهگی به بعد باید قطره آهن هم به ویتامین ها اضافه شود. مصرف این ویتامین ها بصورت مکمل تا دوسالگی واجب است.

ویتامین A و علت نیاز به آن:
 ویتامین A  برای دید بهتر رنگها در شب و روز و تقویت سیستم ایمنی ضروریست. بشقاب کودکان را از هویج و دیگر سبزی و میوه‌جات نارنجی رنگ پر کنید.

ویتامین‌های گروه B و علت نیاز به آن:
ویتامین‌های گروه B گلبول قرمز را میسازند که مسئول حمل اکسیژن به تمام بافت‌های بدن کودک است. ویتامین B را تقریبا در تمام گروه‌های غذایی میتوان یافت.

آهن و علت نیاز به آن:
این ماده معدنی به پمپاژ خون و اکسیژن رسانی در بدن کمک میکند. آهن در گوشت قرمز و لوبیاها، سبزیجات برگی تیره رنگ و غلات به وفور یافت میشود.

ویتامین C و علت نیاز به آن:
مصرف ویتامین C باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شده و با عفونت‌ها مبارزه و از ابتلای کودکان به سرماخوردگی  پیشگیری میکند. ویتامین C به ترمیم زخم و  جراحات نیز میپردازد. کودکان بالای 1 سال میتوانند برای تامین نیاز بدن به ویتامین C، میتواننندآب پرتقال، توت فرنگی و کیوی میل کنند.

کلسیم و علت نیاز به آن:
کودکان برای ساخت استخوان و دندان به کلسیم نیاز دارند. مصرف روزانه لبنیات(شیر و ماست کم‌چرب) کمک خوبی برای حفظ سلامت استخوان کودکانست.

ویتامین D و علت نیاز به آن:
ویتامین D با کمک به جذب کلسیم به بدن موجب ساخت و تقویت استخوان و دندان میشود. نور خورشید منبع ویتامین D است.

روی و علت نیاز به آن:


روی سیستم ایمنی بدن را در مباره با ویروس‌ها و میکروب‌های بیماری‌زا و سرماخوردگی کودکان تقویت میکند. مرغ، لوبیا و ‌غلات صبحانه منابع خوبی از این ماده معدنی محسوب میشوند.


برگرفته از : سایت پزشکی نی نی بان
http://goo.gl/stRz3n
سلامت نوزاد، ویتامین های ضروری
برچسب ها:

مطالب مرتبط