تاریخ انتشار: 22 اسفند 95 | بازدید: 2516 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

به دنیا آمدن نوزادان با وزن کم

نوزادانی که با وزن کم به دنیا می آیند از مشکلات مختلفی در بزرگسالی رنح میبرند از جمله می توانیم به مشکلات روحی و روانی در این افراد اشاره کنیم بیش‌فعالی و مشکلات اجتماعی نیز در دوران نوجوانی آن ها مشاهده می شود پس مراقب وزن نوزادتان در دوران جنینی باشید و سعی کنید مانع کاهش وزن طبیعی وی شوید .



 بازبینی جدیدی بیان می‌کند نوزادانی که با وزن بسیار پایین به دنیا می‌آیند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به مشکلات سلامت روان در آینده هستند.

محققان به بررسی ۴۱ مطالعه که بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ انجام شده بود پرداختند. این مطالعات شامل بیش از ۲۷۰۰ نوزاد با وزن بسیار پایین (کمتر از ۱۰۰۰ گرم) و بیش از ۱۱ هزار نوزاد با وزن نرمال در ایالات متحده، کانادا و ۱۰ کشور دیگر پرداختند.
نوزادان با وزن بسیار پایین در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به برخی مشکلات خاص سلامت روان قرار داشتند. شانس ابتلای این افراد به اختلال بیش‌فعالی در کودکی و شانس ابتلا به اختلال بیش‌فعالی و مشکلات اجتماعی در نوجوانی بیشتر بود.
آن‌هایی که با وزن بسیار پایین به دنیا آمده بودند، در مقایسه با آنهایی که در هنگام تولد وزن طبیعی داشتند، بیشتر دچار اضطراب، افسردگی و خجالت می‌شدند و عملکرد اجتماعی پایین‌تری هم داشتند.
مؤلفان این مطالعه تأکید کردند که اگرچه چنین پیوندی را راجع به افزایش خطر ابتلا به مشکلات سلامت روان پیدا کرده‌اند، بسیاری از نوزادان با وزن پایین هم به این مشکلات دچار نمی‌شوند. به علاوه این مطالعه اثبات‌کننده یک رابطه علت و معلولی نبود.



برگرفته از : سایت پزشکی دکتر سلام
به دنیا آمدن نوزادان با وزن کم
برچسب ها:

مطالب مرتبط