تاریخ انتشار: 29 ارديبهشت 95 | بازدید: 2503 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شیر خوردن با شیشه

برای کودک یکساله شیشه سمبلی از آرامش است. عادت به شیشه موجب صدمه رساندن به دندانهای کودک می شود و دندانهای کودک یا نوزادی که در حال مکیدن سر پستانک به خواب می رود، بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار می-گیرد.
- اگر کودک یک بار در صبح و یک بار در شب از شیشه استفاده کند و برطبق عادت عمل نوشیدن را سریع انجام دهد¬، دندانهایش کمتر دچار پوسیدگی می شود¬.
- آسان ترین راه تغییر عادت کودک این است که بدون اطلاع او¬، به تدریج به مایع داخل شیشه آب بیافزاید¬. برای این کارCC 25آب را یک روز در میان جایگزین مایع داخل شیشه کنید به این ترتیب تنها در مدت 2 هفته کودک از شیشه آب خالص خواهد آشامید¬. بعضی کودکان،¬استفاده از شیشه شیر را کنار می¬گذارند و بعضی دیگر از مکیدن شیشه لذت می برند و آن را کنار نمی گذارند¬، در این صورت به هیچ عنوان نگران خراب شدن دندان های او نباشید¬. ممکن است فکر کنید اگر کاملا او را از شیشه بگیرید¬، از خوردن شیر امتناع کند¬. اکثر کودکان اگر راه دیگری برایشان نمانده باشد در نهایت به آشامیدن شیر از لیوان رضایت می دهند¬. هیچگاه برای خوشمزه تر کردن شیر آن را شیرین یا مزه دار نکنید¬.
- از نظر روان شناسان¬، استفاده از شیشه ای که درون آن آب است برای کودک یکساله نه تنها مضر نیست بلکه بسیار مفید است و کودک برای احساس آرامش و امنیت به آن احتیاج دارد.
- اگر میل ندارید کودکتان از شیشه یا پستانک استفاده کند¬، می ¬¬توانید استفاده او را محدود کنید یا کاملا آن را کنار بگذارید¬. اگر تصمیم دارید کودک شیشه را کنار بگذارد بهتر است کار را به سرعت انجام دهید¬. در این زمان کودک نباید دچار هیچ گونه اضطرابی باشد و یا امکان وقوع تغییر دیگری در زندگیش وجود داشته باشد. یک روز می توانید به او بگویید تصمیم دارید از شر این پستانک راحت شوید و از این به بعد بایستی از لیوان بیاشامد. در ابتدا او ممکن است غمگین و عصبانی شود، اما اگر آرام و مهربان باشید، او نیز راحت با این مساله کنار خواهد آمد.

برگرفته از : کتب روانشناسی
شیر خوردن با شیشه
برچسب ها:

مطالب مرتبط