تاریخ انتشار: 17 مهر 95 | بازدید: 1547 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

80 درصد کم بینایی ها قابل درمان یا پیشگیری هستند

در دومین پنجشنبه ماه اکتبر هر سال ( مصادف با 15 مهر ماه امسال) روز جهانی بینایی نامگذاری شده و برنامه های متعددی برای اطلاع رسانی و ارتقا آگاهی مردم در این زمینه برگزار می شود.
شعار روز جهانی بینایی در سال جاری 'همه با هم برای سلامت چشمانمان بکوشیم' اعلام شده است. کسانی که به این خدمات نیاز دارند باید بدون در نظر گرفتن وضعیت اجتماعی و اقتصادی، جنسیت و سن به مراقبت های چشم پزشکی دسترسی داشته باشند.
به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ساره صافی افزود: جمعیت 50 سال به بالاتر فقط 20درصد جمعیت جهانی را شامل می شود، بنابراین با در نظر گرفتن افزایش جمعیت مسن در بسیاری از کشورها، تعداد افراد در معرض خطر کم بینایی ناشی از بالارفتن سن، افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: در حال حاضر در جهان حدود 285 میلیون نفر شامل 19 میلیون کودک از نابینایی یا کم بینایی شدید رنج می برند. از این تعداد 39 میلیون نفر نابینا بوده و 246 ملیون نفر از کم بینایی متوسط و یا شدید رنج می برند.
صافی هدف از برگزاری برنامه های این روز را برای ارتقا آگاهی عمومی در راستای اهمیت پیشگیری از نابینایی و کم بینایی به ویژه در گروه های آسیب پذیر و افرادی دانست که تاکنون تحت مراقبت های چشم پزشکی قرار نگرفته اند، اعلام کرد.
وی اظهار کرد: جلب توجه سیاستگذاران حوزه بهداشت و درمان و ارائه کنندگان خدمات پزشکی از دیگر اهداف بزرگداشت روز جهانی بینایی است.
مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت امسال تلاش می کند در راستای اطلاع رسانی روز جهانی بینایی مشارکت داشته باشد.
چاپ و توزیع پوستر با شعار روز جهانی بهداشت در بین مراکز ارائه کننده خدمات چشم پزشکی در کشور، انتشار شعار روز جهانی بینایی در نشریات معتبر و تهیه و توزیع 5000 سی دی آموزشی عیوب انکساری در بین عموم مردم همزمان با روز جهانی بینایی از جمله فعالیت های این مرکز به این مناسبت است.

برگرفته از : ایرنا
80 درصد کم بینایی ها قابل درمان یا پیشگیری هستند
برچسب ها:

مطالب مرتبط