تاریخ انتشار: 26 مهر 95 | بازدید: 1429 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

درمان ناباروری به روشPRP برای اولین بار در کشور

رئیس بخش IVF مرکز آموزشی درمانی فاطمیه همدان از درمان ناباروری به روش PRP برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این نوع درمان منجر به باروری بیش از 65 درصد افراد نابارور می‌شود.  مرضیه سنویی‌ فریمانی توضیحاتی در خصوص درمان ناباروری به روش PRP برای نخستین بار در کشور ارائه کرد و گفت: درمان ناباروری به روش PRP برای نخستین‌بار در کشور قابل انجام است.

وی با تشکر از کمک‌های سازمان انتقال خون و معاونت پژوهشی همدان در راستای انجام این مطالعه افزود: در این تحقیق بیمارانی که با استفاده از روش‌های کمک باروری نیز به طور مکرر دچار شکست لانه‌گزینی شده بودند، پلاکت تغلیظ شده‌ای که از خون خود فرد تهیه می‌شود، (PRP) 36 - 24 ساعت قبل از انتقال جنین به داخل رحم تزریق می‌شود.

متخصص زنان و رئیس بخش IVF مرکز آموزشی ـ درمانی فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: آمار اولیه حاکی از آن است که این عمل منجر به باروری بیش از 65 درصد افراد نابارور تحت درمان شده است.

وی با بیان اینکه این تحقیق برای نخستین‌‌بار در فروردین ماه سال 95 شروع شد، اظهار کرد: این موضوع هم‌ اکنون ادامه دارد و نخستین بارداری حاصل از این روش در حال حاضر در هفته 27 بارداری است.

فریمانی به عنوان سرپرست این تحقیق خاطر‌نشان کرد: از روش درمانی PRP قبلا‌ً در درمان بعضی از اعضای بدن از جمله پوست، چشم، ارتوپدی و... استفاده شده است.

وی یادآور شد: در  سال 2015 یک محقق چینی استفاده موفق از روش PRP را در بیماران با لایه داخلی رحم نازک گزارش کرد.

متخصص زنان و رئیس بخش IVF مرکز آموزشی درمانی فاطمیه دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: گزارش استفاده از پلاکت PRP در بیماران با شکست مکرر لانه‌گزینی برای نخستین‌بار حاصل مطالعه جاری در دانشگاه علوم پزشکی همدان بوده است.

وی تصریح کرد: نتایج اولیه روش درمانی PRP هشتم مرداد‌ ماه سال 95 در کمیته علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران مطرح شد و به عنوان خلاصه مقاله برای ارائه برگزیده شد.

وی اضافه کرد: نتایج اولیه این تحقیق در شماره سپتامبر سال جاری در مجله JHRS به چاپ رسیده است.




برگرفته از : فارس
درمان ناباروری به روشPRP برای اولین بار در کشور
برچسب ها:

مطالب مرتبط