تاریخ انتشار: 5 آبان 95 | بازدید: 1073 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

انجام 6 جراحی زنده آندومتریوز با روش لاپاراسکوپی

رئیس کنگره بین المللی آندومتریوز وجراحی های کم تهاجمی گفت:جراحان برجسته دنیا با انجام 6 جراحی زنده در یکی از بیمارستان های تهران، جدیدترین تکنیک های جراحی بیماری آندومتریوز با روش لاپاراسکوپی را ارائه کردند.




محمد مهدی آخوندی روز دوشنبه در حاشیه این جراحی ها که در بیمارستان محب کوثر تهران انجام شد در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا با بیان اینکه متخصصان برتر دنیا درصدد ارائه تجربیات و اندوخته های علمی خود به پزشکان ایرانی هستند، افزود:آنها با انتخاب بیمارانی که دارای مشکلات پیچیده بودند در صدد ارائه شیوه های نو در درمان این بیماری به متخصصان ایرانی هستند.
همچنین جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی در باره این 6 جراحی گفت:فیبروم رحمی، آندومتریوز روده، سرطان دهانه رحم و هیسترکتومی از جمله جراحی هایی بودند که با حضور متخصصان برتر خارجی از جمله انگلیس انجام شد.
دکتر خدیجه شادجو اظهار کرد که جراحان به نامی در کشور داریم که بیماری آندومتریوز را به روش باز جراحی می کنند که امیدواریم روش لاپاراسکوپی هم در کشور گسترش پیدا کند.در جراحی زنان تنها عملی که نمی توان به روش لاپاراسکوپی انجام داد، سزارین است.
وی به مزیت های جراحی به روش لاپاراسکوپی اشاره کرد و گفت:ایجاد برش های کوچک بر روی بدن، جلوگیری از خونریزی، کوتاه شدن زمان بستری و کاهش هزینه های درمانی از جمله مزیت های جراحی به روش لاپاراسکوپی است.
کنگره ملی و اولین کنگره بین المللی آندمتریوز و جراحی کم تهاجمی زنان از 4 تا 6 آبان با حضور متخصصان داخلی و خارجی در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.
در این کنگره درخصوص موضوعاتی چون تشخیص و طبقه بندی اندومتریوز و درمان پزشکی آن، جراحی کم تهاجمی و اندومتریوز، آموزش و راه اندازی، ضرورت جراحی های کم تهاجمی، اندومتریوز و باروری، درمان های جراحی و اندومتریوما، هیسترکتومی و میومکتومی، نقش جراحی با حداقل تهاجم در اورولوژی زنان، آنکولوژی زنان، ژنتیک و کیفیت زندگی بحث و بررسی می شود.
27 جراح برترلاپاراسکوپی از کشورهایی مانند انگلیس، پرتغال، یونان و ایتالیا در این کنگره شرکت می کنند. حدود 700 نفر از پزشکان و متخصصان داخلی هم در این کنگره حضور می یابند.





برگرفته از : ایرنا


انجام 6 جراحی زنده آندومتریوز با روش لاپاراسکوپی