تاریخ انتشار: 12 ارديبهشت 96 | بازدید: 1297 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

راه‌های پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر نوجوانان

یک روانشناس تربیتی با اشاره به راه‌های پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر نوجوانان گفت: والدین باید از سن ۲ تا ۳ سالگی مهارت «نه» گفتن را در فرزندان خود تقویت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، پریناز بنیسی در ارتباط با راه‌های پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر نوجوانان افزود: مهارت «نه» گفتن از اموری است که باید به فرزندان خود آموزش دهیم تا آنها را مقابل آسیب‌های اجتماعی بتوانیم واکسینه کنیم.

وی در ادامه به اهمیت یادگیری این مهارت اشاره و بیان کرد: عدم توجه والدین به این مهم موجب می شود فرزندان آنها وارد فضایی شوند که عواقب خوشی به دنبال ندارد.

این روان شناس تصریح کرد: به بیان دیگر، نوجوانی مرحله حساسی است و فرزندان ما به دنبال کسب اطمینان و نشان دادن هویت به دوستان و اطرافیان هستند و به همین دلیل امکان دارد کارهایی انجام دهند که نتایج آن رضایت بخش نیست.

وی در شبکه رادیویی سلامت متذکر شد: نوجوانان باید یاد بگیرند در واکنش به خواسته دیگران سریعا هیجانی نشوند و برای حصول اطمینان از عدم بروز رفتارهای پرخطر در این سنین، والدین باید از سن دو یا سه سالگی مهارت «نه» گفتن را در فرزندان خود تقویت کنند.

این روانشناسی بالینی در پایان اظهار داشت: زمانی که فرزندتان از شما خواسته‌ای دارد، بلافاصله به آن پاسخ مثبت ندهید. به بیان دیگر، هر اندازه «نه» گفتن در خانواده معقول و متناسب با شرایط اقتصادی و تربیتی خانواده باشد، قطعا بر آینده فرزندان ما تاثیر مستقیم دارد.

برگرفته از : سلامت نیوز
راه‌های پیشگیری از بروز رفتارهای پرخطر نوجوانان
برچسب ها:

مطالب مرتبط