تاریخ انتشار: 16 دی 94 | بازدید: 1706 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

انتخاب شير خشك:

براي حفظ استانداردهاي ايمني براي سلامت نوزادان در آمريك يكي از مصوبه هاي كنگره ،محختويات شيرهاي خشك را كنترل ميكند و سازمان غذا و دارو هم بر روي كيفيت همه شير خشك هاي نظارت كامل دارد . زماني كه مي خواهيد شير خشك بخريد با مدل هاي مختلفي روبه رو مي شويد.
امروزه 80 درصد از شيرخشها يي كه به فروش مي رود شير خشك هايي هستند كه بر پايه شير گاو هستند اگر چه شير گاو مبناي اصلي اين مدل شير خشك ها هستند ، اما شير آن بسيار تغيير كرده تا هيچ گونه خطري براي نوزاد نداشته باشد. معمولا از روشهایی استفاده ميشود تا پروتئين آن را قابل هضم كند.شكر بيشتري به آن اضافه مي شود تا به اندازه شير مادر غليظ شود و همچنين چربي آن گرفته مي شود و با روغن سبزيجات و ديگر جربي هاي كه نوزادان بتوانند به راحتي هضم كنند و براي رشد او بهتر باشد جايگزين مي شود.
به شيرهاي خشك بر پايه شير گاو ، آهن بيشتري افزوده مي شود اين شيرهاي خشك غني شده با آهن ميزان كمبود آهن را د ر نوزاد اني كه در دهه اخير هستند كم كرده است.
برخي از مادران نگران هستند كه آهن موجود در اين شير خشكها باعث يبوست در نوزادشان شود، اما ميزان آهن موجود در شير خشكها باعث يبوست در نوزادان نمي شود.

برگرفته از : وبسایت کودک سالم – آکادمی پزشکان اطفال آمریکا

انتخاب شير خشك:
برچسب ها:

مطالب مرتبط