تاریخ انتشار: 21 آذر 95 | بازدید: 1386 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تغذیه کودکان

هر موجود زنده برای رشد و ادامه زندگی و انجام اعمال حیاتی لازم، احتیاج به جذب مرتب موادی بنام غذا دارد، غذایی كع انسان مصرف می كند باید از موادی مانند چربی، لگوسید، پروتئین ، ویتامین و آب تشكیل شده باشد. از غذاهایی كه روزانه مصرف می كنیم انرژی بدست می آید .بطور معمول 50 تا 60 درصد انرژی از كربوهیدرات ها 15 درصد از پروتئین ها و 35 تا 45 درصد از چربی ها تأمین می گردد. تغذیه صحیح و مناسب برای كودك وسیله ای است كه سلامت و رشد او را تضمین می كند . كودكی كه تغذیه كافی و كامل نداشته باشد نه تنها سلامت جسمانی و ذهنی او به خطر می افتد بلكه سیستم ایمنی بدن او آسیب پذیر و ضعیف می شود . عوامل متعددی در غذا خوردن كودك مؤثرند كه عبارتند از ساعت و زمان غذا خوردن – تبلیغ درباره غذا – محیط تغذیه – سلامت روح و جسم در هنگام غذا خوردن و ;

انرژی و مواد ؟ مورد نیاز كودكان بستگی به اندازه ی بدن ، سرعت رشد و میزان فعالیت آن ها دارد. تشویق كودكان به ورزش موجب سوختن كالری دریافتن روزانه و جلوگیری از چاقی كودكان می شود. استرس ناشی از رفتار اولیاء و مربیان یا استرس های مربوط به امتحان می تواند روی اشتهای كودك تاثیر بگذارد. اگر این تأثیر موقت باشد مشكلی ایجاد نمی كند ولی ادامه آن می تواند مشكل آفرین گردد.

گاهی اقات استرس موجب پر خوری در كودك می شود كه این امر در كودكان چاق مسئله ای مهم و قابل توجه است. آموزش مناسب و مشاوره با كودكان می تواند تا حدود ی مشكل آنان را كم كند. به والدین هم باید آموزش داد كه تأمین غذاهایی كه دارای ارزش غذایی اند و فراهم كردن محیط مناسب زمینه را برای رشد و توانمندی ذهنی و جسمی كودكان آماده نمایند و رفتارهای غذایی درست را در آن ها ایجاد كنند.

برگرفته از : بارفرنس :https://goo.gl/3EJvwU

paperdownload.lineblog.ir
تغذیه کودکان
برچسب ها:

مطالب مرتبط