تاریخ انتشار: 7 دی 94 | بازدید: 1716 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

حرکت:تولد تا سه ماهگی قسمت اول

برای هفته اول یا دوم حرکات کودک شما خیلی پر تکان خواهد بود.ممکن است چانه اش تکان بخورد و دستهایش دچار لرزش شود.او به راحتی از جا خواهد پرید وقتیکه به طور ناگهانی حرکت داده شود یا وقتیکه او یک صدای بلند بشنود و از جا پریدن او ممکن است منجر به گریه کردن او شود.

اگر او به نظر بیش از حد حساس به تحریکات می رسد،او ممکن است آرام شوداگر شما او را به صورت چسبیده به بدنتان یا سفت و محکم در یک پتو بپیچید.یک پتوهای مخصوص برای پیچیدن(قنداق کردن) بچه های کوچکی که مخصوصا به سختی آرام می شوند وجود دارد. اما برای آخر ماه اول سیستم عصبی تکامل می یابد و کنترل ماهیچه ها بهتر می شود.این لرزشها و تکانها به او حرکات یکدست و راحت بازو و پا خواهد داد که به نظر نزدیک به راندن دوچرخه می باشد. حالا او را روی شکمش قرار دهید، او ممکن است حرکات خزیدن با پاهایش را انجام دهد و ممکن است روی بازوهایش فشار بیاورد.

ماهیچه های گردن کودک اغلب به سرعت رشد می کند، کنترل بیشتر حرکات سر را در پایان این ماه کسب می کند. با قرار دادن روی شکمش او ممکن است سرش را بالا ببرد و به یک سمت دیگر بچرخد.اگر چه او قادر به نگه داشتن سرش بدون تکیه گاه تا حوالی سه ماهگی نخواهد بود بنابر این شما مطمئن می شوید حمایت کنید او را اگر چه شما او را نگه داشته اید.

دستان کودک شما،یک منبع پایان ناپذیر جالب در تمام مدت در طول سال اول زندگی می باشد.احتمالا در طول این هفته ها چشمهایش خواهد گرفت.حرکات انگشتان از دستانش محدود می شود یا احتمالا در مشت گره کرده محکم، در بیشترزمانها ببندد.اما او می تواند بازوهایش را منقبض کند و دستانش را به سمت دهان و در مسیرخط بینایی و دید خود ببردو هنگامی که او نمی تواند دقیقا دستهایش را کنترل کند. او آنها را در تمام مدتی که در دیدگاه او است ،نزدیک هم خواهد دید.

بیشتر حرکات کودک شما همچنان در شروع این دوره منعکس می شود. برای مثال او ممکن است وانمود به یک وضعیت کند. هر زمان اگر او صدای بلند بشنود ویا احساس افتادن کند او سرش بچرخد و بازوهایش را تکان بدهد.اما ما اشاره خواهیم کرد که بیشتر به نظر می رسد رفلکسهای نوزادی شروع به از بین رفتن تدریجی در دومین یا سومین ماه می شود.فعالیت او ممکن است به نظر به طور موقت بعد از کم شدن رفلکسهایش کم شود. اما حالا حرکاتش اگر چه مبهم هستند اما خودش حرکاتش را با هدف و به تدریج به سمت فعالیت بالغ و جا افتاده خواهد ساخت.



وبسایت کودک سالم – آکادمی پزشکان اطفال آمریکا

حرکت:تولد تا سه ماهگی قسمت اول
برچسب ها:

مطالب مرتبط