تاریخ انتشار: 16 دی 94 | بازدید: 1645 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نحوه نگهداري از دوقلوها و آلرژي هاي غذائي

اگر شير خودتان را مي دهيد و يا اگر مي خواهيد به تنهايي دوقلوهايتان را بزرگ كنيد بايد ياد بگيريد كه چطور همزمان به دوقلوهايتان شير دهيد . بهتر است كه همين الان در اينجا ياد بگيريد.
بهترين راه براي اينكه همزمان به دوقلوهايتان شير بدهيد استفاده از يك بالشت بزرگ شير دهي است كه براي شير دادن كاربرد دارد اين بالشت به شكل U است كه در مركز آن يك اسفنج سفت است كه به دور كمرتان ميرود. بسياري از اين نوع بالشتها كمربند هم دارند كه مي توانيد آن را ببنديد تا از بالشت به راحتي استفاده كنيد . هركدام از دوقلوها را در يك طرف بالشت در پوزيشن FOOTBALL HOLD نگه داريد و به آنها شير دهيد شايد در روزهاي اول براي پوزيشن دادن بچه ها به كمك احتياج داشته باشيد اما با مرور زمان ياد مي گيريد كه چطور به تنهايي اينكار را انجام دهيد.
خيلي زود در اين كار ماهر مي شويد و هم زمان مي توانيد خوب از آنها مراقبت كنيد .اگر سزارين كرديد ، بايد يك هفته صبر كنيد تا بتوانيد از اين نوع بالشت ها استفاده كنيد چرا كه لبه جلوئي بالشت به بخيه هايتان و شكمتان برخورد مي كند .
در روزهاي اوليه زايمانتان دو بالشت در اطرافتان بگذاريد و در پوزيشن DOBLE FOOTBALL HOLD به آنها شير بدهيد .يك پوزيشن جايگزين ديگر اين است كه يكي از پوزيشن سنتي گهواره اي بگيريد و ديگري را در پوزيشن FOOTBALL.
اگر در هر بار شير دهي بخواهيد از بالشت هاي معمولي استفاده كنيد در طولاني مدت بسيار اذيت خواهيد شد.
خيلي مهم است كه در هر بار شير دهي چه با سينه باشد چه با شيشه پوزيشن درست داشته باشيد چرا كه پوزيشن اشتباه باعث كمردرد مي شود.قوز كردن موقع شير دهي حداقل 20دقيقه در هر بار شير دهي مي تواند تاثير خيلي بدي روي بدنتان داشته باشد ،حالا تصور كنيد كه روزانه 8 تا 12 بار بخواهيد شير دهيد وقتي كه دوقلو هايتان بيدار ميشوند تا شير بخورند به ساعت نگاه كنيد و يك زمان بندي ذهني براي خودتان انجام دهيد.
نوزادان يك ساعت ،يك ساعت ونيم حداكثر دو ساعت بيدار مي مانند.
زماني كه يكي از دوقلوهايتان را نگه داشته ايد ويا داريد آروغش را مي گيريد مي توانيد براي صاف نگه داشتن نوزاد ديگر تان را در صندلي هاي منزلتان بگذاريد.

برگرفته  از : وبسایت کودک سالم – آکادمی پزشکان اطفال آمریکا

نحوه نگهداري از دوقلوها و آلرژي هاي غذائي

مطالب مرتبط