تاریخ انتشار: 24 فروردين 95 | بازدید: 1525 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

انتخاب مهد کودک

کودک یکساله برای داشتن رشد مناسب تقریباً به همان اندازه نوزاد به مراقبت نیاز دارد. اگر چه این کودک، توانایی چند دقیقه صبر کردن برای تغذیه و یا تعویض پوشک را دارد، اما در صورتی که سعی کنید او را کاملاً نادیده بگیرید، احتمالاً توقعات بیشتری خواهد داشت و شاید بدرفتاری را شروع کند. در مهد کودک ها مجموع تعداد نوزادان و زیر دو ساله های تحت سرپرستی یک مربی نباید از سه نفر بیشتر باشد. این تعداد نسبت بزرگسال به کودک¬، حداقل استاندارد است و نه رقم ایده آل آن.
- اگر مراقبت از کودک توسط گروه متغیری از بزرگسالان انجام گیرد، بدون توجه به این که آنها چقدر می توانند مهربان باشند، کودک درباره مراقبتی که در غیاب والدینش از او به عمل می آید دچار عدم اطمینان می شود و والدین به تدریج متوجه می شوند کودک از جدایی، زودتر و آسان¬تر عصبانی و هراسناک می شود.
کودک از جدایی، زودتر و آسان¬تر عصبانی و هراسناک می شود.
- محیط مهد کودکی که برای فرزند یکساله تان انتخاب می کنید باید عاری از خطر باشد یک مربی یا مراقب ممکن است نداند که برای کدام طفل درها باید قفل باشند و کدام کودک نباید به تنهایی از پله ها پایین برود بنابراین لازم است تمام محیط برای بیشتر کودکان خستگی ناپذیر و امن باشد.
- وجود فضایی آزاد در ساختمان مهد کودک بسیار مطلوب است ولی در صورت عدم امکان چنین امری، ایجاد مبتکرانه فضایی مانند فضایی آرام در درون ساختمان نیز می تواند کارساز باشد.وجود پارکی در حوالی مهد کودک نیز می تواند مفید باشد.
- ساعتی را در مهد کودک از نزدیک به تماشای چگونگی توجه مراقبین به نیاز های کودکان، محدوده و نظم برنامه ها، آهنگ صدا و لحن صحبت کردن مربیان، سطح کلی مهربانی و ثبات قدم کارکنان مهد بپردازید.کودک خود را به مهد کودکی که به شما اجازه این نوع مشاهدات را نمی دهد نسپارید.
- حداقل با سه خانواده دیگر تماس بگیرید و از نظرات آنها درباره مهد مورد نظر جویا شوید.
انتخاب مهد کودک
برچسب ها:

مطالب مرتبط