تاریخ انتشار: 29 فروردين 95 | بازدید: 1525 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تحول مهارت های حسی و حرکتی در کودک 6 تا 9 ماهه

به مرور که کودکتان در فن سینه خیز رفتن ماهر می شود، به وسیله چند بالش مانعی بر سر راهش ایجاد کنید تا بتواند با سینه خیز از آن بالا برود.
* هنگامی که کودک شما شروع به سینه خیز رفتن و غلت زدن بر روی زمین می¬کند شما هم با تقلید از او این کارها را انجام دهید، این کار موجب تشویق او برای تمرین بیشتر این مهارت ها می شود .
* هنگامی که شروع به حرکت می کند به او نشان دهید که در گوشه ای قایم شده¬اید و سپس او را تشویق کنید که برای پیدا کردن شما بیاید.
* یک شی کوچک (نه آنقدر کوچک که موجب خفگی شود) را مانند یک قلم یا کلید را در جیب پیراهنتان قایم کنید و اجازه دهید کودک آن را از جیب شما بیرون آورد.
* به فاصله کمی از کودک بر روی زمین بنشینید و یک توپ را برای او غل دهید. سپس او را تشویق کنید که توپ را به سمت شما غل دهد. بچه ها غل دادن توپ را بسیار دوست دارند، چرا که توپ به سمتی که او می¬خواهد، می رود.
* محل و شرایط سینه خیز رفتن را به گونه ای برای کودک فراهم نمائید تا این امر برای وی جذابیت داشته باشد. این کار می تواند به تداوم زمان قرار گرفتن وی بر روی زمین، تکمیل فرایند سینه خیز رفتن و کاهش وابستگی وی به بغل شدن های ممتد از سوی والدین کمک نماید.


منبع:کتاب طب کودکان نلسون
تحول مهارت های حسی و حرکتی در کودک 6 تا 9 ماهه
برچسب ها:

مطالب مرتبط