تاریخ انتشار: 17 آذر 94 | بازدید: 1692 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مبانی خواب کودک: از نه تا دوازده ماهگی

شما اگر بهترین برنامه را هم برای خواب کودک در این سن پایه ریزی کنید، باز هم نمی توانید خیلی روی آن تاکید داشته باشید، زیرا هر آن چه که در گذشته انجام داده اید اکنون برای او تبدیل به عادت شده و ترک آن سخت می باشد. همیشه کار هایی را بر حسب سن کودک در برنامه اش بیافزایید.

  • الگوی خواب
یک کودک نه ماهه به طور معمول حدود 14 ساعت می خوابد، که این شامل چرت زدن چند بار در روز و هر بار به مدت یک تا دو ساعت می باشد. بسیاری از کودکان هنگامی که به یک سالگی خود نزدیک می شوند یکی از وعده های خواب روز خود را حذف می کنند. شما با توجه به خلقیات کودک خود می فهمید که آیا یک وعده کافی است یا خیر. اگر زمان ناهار بد خلق و بسیار خسته باشد احتمالا به علت نیاز او به خواب صبح است. اگر با خواب مبارزه می کند، شاید بهتر باشد بلافاصله بعد از ناهار او را بخوابانید.
به طور طبیعی دوره های خواب کودک در حدود ده ماهگی بسیار منظم می شود، به شکلی که هر روز در یک ساعت مشخص می خوابد و بیدار می شود و هنوز هم برای تکمیل زمان خواب خود به چرت های روزانه نیاز دارد.

  • ایجاد عادات خوب برای خواب کودک
هر گاه برنامه ای برای خواب کودک در نظر می گیرید، بهتر است برنامه ای هم برای قبل از آن در نظر بگیرید تا بتواند کم کم به آرامش رسیده و برای خواب آمادگی پیدا کند. راه هایی که می توان با به کار گیری آن ها از آمادگی کودک برای خواب اطمینان پیدا کرد عبارت اند از:

از برنامه های هیجان انگیز قبل از خواب اجتناب ورزید. به عنوان مثال تماشای تلوزیون یک ساعت قبل از فرا رسیدن برنامه خواب برنامه مناسبی نیست. به جای آن برنامه هایی مانند مطالعه یک کتاب می تواند آرامش بخش باشد.

از دادن غذای سنگین و مایعات زیاد قبل از خواب خودداری کنید.

هیچ گاه کودک را در حالی که شیشه شیر به دهان دارد به رختخواب نبرید، چون همین موضوع می تواند موجب عفونت گوش و فاسد شدن دندان هایش گردد.









منبع:دانشنامه فرزند



مبانی خواب کودک: از نه تا دوازده ماهگی
برچسب ها:

مطالب مرتبط