تاریخ انتشار: 10 دی 94 | بازدید: 1572 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

گام های اول

             یکی از مهم ترین گامها برای اینکه به بچه تان شیر دهید این است که مزایای شیر دهی را در نظر گرفته و آموزش ببینید. شما می توانید از متخصص اطفال کودکتان در رابطه با مزایای شیردهی بپرسید. پزشک متخصص اطفال می تواند راه کارهای عملی در مورد مزایای شیردهی با استفاده از فرمول هایی بیان کند و همچنین او می تواند راه کارهای عملی در ماه های اولیه تولد را به شما بیان کند. در صورت امکان در کلاس های تغذیه با شیر مادر با همسرتان شرکت نمایید. با دانستن مزایای شیردهی بهتر می توانید به همسرتان بعد از تولد نوزاد در حالت مختلف شیردهی کمک نمایید. یادآوری می شود که بسیاری از مردم هنوز در مورد فواید زیاد تغذیه با شیر مادر آگاهی کافی ندارند و نمی دانند که شیردهی قسمتی از یک ارتباط است.

           بلافاصله در لحظه تولد شما می توانید در تصمیم گیری مادر برای شیردهی او را حمایت کنید. در همان اتاق زایمان در بیمارستان می توانید با تعویض پوشک نوزاد روی صندلی راحتی و نگهداری نوزاد بین دو تغذیه به او کمک کنید که استراحت کند و بخوابد. شما می توانید از تصمیم دوگانه همسرتان در استفاده نکردن کودک از پستانک و شیشه شیر یا شیر کمکی وی را حمایت کنید؛ البته زمانی که نیازی به آن نمی باشد. اگر به دلیل بیماری نوزادتان قادر به شیر خوردن نیست شما می توانید به همسرتان در مورد روش استفاده از شیر دوش و آماده شدن برای استفاده از آن کمک کنید.

اولین بار که بعد از بیمارستان به خانه می روید و زندگی خانوادگی شما شروع می شود شما به عنوان همسر نقش جدید و مهمی در تغذیه با شیر مادر دارید. برای تمرکز مادر فرزندتان روی برنامه شیردهی از سایر بستگان که با کفایت و ماهر باشند استفاده کنید تا یک شیردهی موفقیت آمیز را داشته باشید. اگر امکان دارد مرخصی بگیرید تا غذا حاضر کنید، لباس بشوید، بچه های بزرگتر را سرگرم کنید تا در اینصورت به مادر و کودک اجازه بدهید که شیردهی را یاد بگیرند و استراحت کنند اگر نیاز دارند.

             پیشنهاد می شود در صورت نیاز هنگام غذا و نوشیدنی همسرتان که در حال پرستاری کردن است یک بالش برای او بیاورید تا پوزیشن کودک را تغییر دهد. کتاب، تلفن، پوشک کودک یا هر چیزی که نیاز دارد را نزدیکش قرار دهید. اگر پرستاری کردن برایش زحمت دارد و یا با شیر دادن احساس ناراحتی می کند و یا نگران است که کودکش شیر کافی نمی خورد نظر و بینش خودتان را برای کمک به اصلاح تکنیک تغذیه بکار ببرید؛ اگر شما می بیند که او همچنان تلاش می کند ولی با کمک گرفتن مخالف است. به او کمک کنید تا یک فرد حرفه ای را جستجو کند . به او بگویید که شما در هر شرایطی به او کمک می کنید.


وبسایت کودک سالم – آکادمی پزشکان اطفال آمریکا



گام های اول
برچسب ها:

مطالب مرتبط