تاریخ انتشار: 20 دی 94 | بازدید: 1938 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نوزاد شما چگونه رفتار می کند

با خوابیدن در آغوش شما یا در گهواره در کنار شما، نوزادتان خود را به شما محکم گره می زند. همان حالتی که در رحم مادر داشته، با دست و پا خم شده به سمت و نزدیک به بدن و انگشتان خود را محکم گره کرده، هر چند شما باید قادر به صاف کردن آنها به آرامی دست خود باشید. پاهای او به طور طبیعی به حالت منحنی به سمت داخل می باشد. ممکن است چندین هفته طول بکشد تا بدن او بتواند از این حالت خمیده جنینی باز شود
شما باید مدت زمان بیشتری صبر کنید تا او شروع به ایجاد صداهایی نامفهوم و زمزمه مانند که ما از آن به عنوان اینکه که کودک حرف می زند برداشت می کنیم، نماید. با این حال، او از همان ابتدا بسیار پر سر و صدا خواهد بود. علاوه بر گریه کردن هنگامی که مشکلی وجود دارد، او طیف گسترده ای از صداها مثل خرخر، جرجر، آه، عطسه، و سکسکه می تواند داشته باشد. (حتی ممکن است سکسکه هایی از دوران بارداری را به یاد داشته باشید!) بسیاری از این صداها، درست مانند حرکت ناگهانی او، واکنش هایی به آشفتگی ها و مزاحمت های اطراف او می باشند؛ صدای جیغ کشیدن و یا بوی تند ممکن است تمام چیزی باشد که سبب پریدن یا فریاد زدن او می گردد.
این واکنش ها، و همچنین سایر واکنش های جزئی تر، نشانه هایی از این است که حواس کودک شما در هنگام تولد تا چه اندازه خوب کار می کند. بعد از آن ، او به سرعت صدای مادرش را تشخیص خواهد داد (و احتمالا پدرش را). اگر شما موسیقی آرامش بخشی پخش کنید، ممکن است فرزندتان آرام شده و یا با موسیقی به آرامی خود را حرکت دهد.
با استفاده از حواس بویایی و چشایی، نوزاد شما قادر به تشخیص مزه شیر مادر از هر مایع دیگری می باشد.

وبسایت کودک سالم – آکادمی پزشکان اطفال آمریکا

نوزاد شما چگونه رفتار می کند
برچسب ها:

مطالب مرتبط