تاریخ انتشار: 24 دی 94 | بازدید: 1813 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آیا این زمان مناسبی است برای گرفتن از شیر؟

• برنامه ریزی در جهتی که چه زمانی شیر دادن از پستان را متوقف کنیم – یا تلاش در مورد تصمیم گیری در مورد اینکه چه سنی برای گرفتن از شیر مناسب است- ممکن است یک تجربه خصوصا سخت برای والدین باشد در این کشور .به طور معمول عرفهای فرهنگی زمان گرفتن از شیر را به ما می گویند ولی هنوز نگرانی آشنایان و دوستان در مورد اینکه چه چیز برای کودک و مادر بهتر است همچنان به صورت قوی وجود دارد.
• آکادمی پزشکان اطفال آمریکا شیر پستان را تنها منبع تغذیه برای کودکان تا 6 ماهگی توصیه می کنند. هنگامی که شما غذای جامد را به رژیم کودک خود اضافه میکنید ، شیردهی از پستان را حداقل تا 12 ماه ادامه دهید . شما می توانید ، اگر شما و کودکتان می خواهید، بیش از 12 ماه شیردهی از پستان را ادامه دهید . اگرچه مادران در ایالات متحده تمایل بیشتری دارند که گرفتن از شیر را زودتر از مادران بقیه کشورها شروع کنند.
• آسانترین و طبیعی ترین زمان زمانی است که کودک شما، اولین قدم ها را برای شروع فرایند بردارد. گرفتن از شیر به طور طبیعی از 6 ماهگی شروع می شود ، زمانی که غذاهای جامد غنی از آهن به او معرفی می شود. حتی پس از معرفی غذاهای تعریف شده کودکان حجم مشابهی از شیر انسان را می خورند. گرچه بقیه مایعات ممکن است میزان دریافت شیر انسان را برای کودکتان کم کند و ممکن است فرایند گرفتن از شیر را تسریع بخشد.
• بعضی کودکان به تدریج از تغذیه با شیر پستان به سمت بقیه فرم های غذایی روی می گردانند و در حدود سن یک سالگی از اینکه از تنوع وسیع غذاهای جامد لذت ببرند و اینکه یادبگیرند با یک فنجان بنوشند احساس راحتی می کنند. بقیه در طول سال های نوپایگی زمانی که از نظر فیزیکی فعالتر هستند و برای یکجا نشستن و شیر خوردن کمتر تمایل دارند خودشان را از شیر می گیرند. کاهش تدریجی دفعات دوران شیردهی – با حذف شیردهی هر 2 تا 3 روز – در این دوره باید مطمئن شوید که فرایند گرفتن از شیر باید خیلی نرم انجام شود به طوری که کودک شما انقدر با تجربیات جدید سرگرم شود که زمان شیرخوردن را فراموش کند.
• شما ممکن است به دلایل شخصی از شیر گرفتن را زودتر شروع کنید. این ممکن است شامل بیرون بودن از خانه برای مدت طولانی، حاملگی مجدد، فشارهای کاری و یا افزایش عدم تمایل به شیر دادن از پستان باشد. ( این مهم است که به خاطر داشته باشید که شما می توانید تغذیه با پستان را ادامه دهید حتی اگر حامله اید و یا به سر کار برگشته اید، که این با کاهش دفعات شیردهی و ترکیب آن با بعضی از فرمول های نوزادان ممکن می شود.)
• شروع فرایند از شیر گرفتن ممکن است برای خود شما به راحتی دنبال کردن خواسته های کودکتان نباشد ولی با توجه و حساسیت می تواند به طور قطع مقدور شود. ضمنا این مهم است که روی خواسته های فردی کودکتان تمرکز کنید.
• در مورد توصیه و قضاوت اجتناب ناپذیر دیگران که بیرون از روابط مادرو فرزندی شما هستند انتخاب پذیر باشید. از مقایسه موقعیت خودتان با بقیه فامیل خودداری کنید .حتی ممکن است هر محدودیت از پیش تعیین شده ای را که در زمان بارداری برای خود تنظیم کرده اید را بازنگری کنید.
• لازم بذکر است در کشورما وطبق نظر وزارت بهداشت واساتید طب اطفال حداقل دو سال تغذیه باشیرمادر توصیه میشود.

وبسایت کودک سالم – آکادمی پزشکان اطفال آمریکا

آیا این زمان مناسبی است برای گرفتن از شیر؟
برچسب ها:

مطالب مرتبط