تاریخ انتشار: 26 دی 94 | بازدید: 1869 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

حساسیت به پوشک:

دایپرراش یا حساسیت به پوشک در مواردی استفاده میشود که یک راش یا حساسیت پوستی یا التهاب پوستی در ناحیه ای که توسط پوشک پوشانده میشود ایجاد شده باشد.
اولین علامت معمولا یک قرمزی یا برآمدگی کوچک در ناحیه تحتانی شکم,چین باسن چین های ژنیتال و ران است که اینها نواحی است که به صورت مستقیم در ارتباط با پوشک خیس یا پوشک آغشته به مدفوع میباشند.این نوع حساسیت پوستی پوشک، به ندرت یک مشکل جدی محسوب میشود و معمولا در طی سه یا چهار روز با مراقبت مناسب بر طرف می شود.شایع ترین علتهای حساسیت پوشک شامل موارد زیرمی باشد:
1 باقی ماندن به مدت طولانی در یک پوشک خیس، رطوبت باعث میشود که پوست حساس تر به تماس شود.به مرور زمان ادرار درپوشک تجزیه و تولید مواد شیمیائی میکند که میتواند باعث تحریک بیشتر پوست شود.
2 باقی ماندن طولانی مدت پوشک آغشته به مدفوع ، مواد حضم شده در مدفوع پس از هجوم به پوست باعث تحریک پذیری بیشتر پوست و ایجاد حساسیت میکند.
بدون توجه به چگونگی شروع ایجاد راش ، وقتی که سطح پوست آسیب دیده باشد پوست بیشتر مستعد آسیب و التهاب به وسیله ادرار و مدفوع می شود و مستعد ایجاد عفونت در ناحیه توسط باکتری ها و قارچ ها میشود. عفونت های قارچی در این منطقه شایع هستند و اغلب یک راش در ناحیه ران ، ژنیتال و قسمت تحتانی شکم به خصوص در ناحیه چین ها ایجاد میشود ولی هرگز در ناحیه باسن و روی آن بوجود نمی آید.گرچه بیشتر بچه ها دردوران شیرخوارگی دچار حساسیت پوستی مرتبط با پوشک میشوند ولی کمتر در زمان تغذیه با شیر مادردچاراین حالت میشوند.(دوران شیرخوردن از پستان مادر در ممالک غربی بین 3-6 ماه اول میباشد. و حساسیت پوشک درسنین خاصی و در شرایط خاصی اتفاق می افتد که شامل موارد زیر می باشد.
1 در بین بچه های10-5 ماهگی
2 اگر نوزادان خشک و تمیز نگهداری نشوند.

وبسایت کودک سالم – آکادمی پزشکان اطفال آمریکا

حساسیت به پوشک:
برچسب ها:

مطالب مرتبط