تاریخ انتشار: 27 بهمن 94 | بازدید: 1627 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کمک به فرزند برای اتمام عادت مکیدن پستانک وانگشت

اولین گام در برخورد با عادات مکیدن فرزندتان، نادیده گرفتن است! در اغلب موارد، این عادت خود به خود متوقف خواهد شد. کلمات خشن، اذیت کردن یا تنبیه ممکن است فرزند شما را ناراحت کند و روش موثری برای رفع عادات نیست. در عوض، موارد زیر را بکار برید:
• هرگاه انگشت شست خود را نخورد یا از پستانک استفاده نکرد کودک خود را مورد ستایش و پاداش قرار دهید. از نمودار ستاره، پاداشهای روزانه و یادآوری آرام به خصوص در طول روز نیز بسیار مفید خواهد بود.
• اگر کودک تان از مکیدن برای رفع خستگی استفاده می کند، سعی کنید دستان او را مشغول نگه دارید یا حواسش را با چیزهایی که برایش خوشایند است پرت کنید.
• اگر تغییراتی در سقف دهان (کام) فرزند خود یا در خط دندان او می بینید، با پزشک متخصص اطفال و یا دندانپزشک اطفال مشورت کنید. دستگاه هایی وجود دارند که می توانند حرکت انگشت یا انگشت شست به سوی دهان را ناراحت کننده کنند.
• اینکه چه روشی استفاده می کنید مهم نیست و حتماً آنرا برای فرزندتان توضیح دهید. اگر فرزندتان دچار ترس یا تنش است، یک بار برای همیشه آنرا پایان دهید.
خبر خوب این است که اکثر کودکان عادت مکیدن خود را قبل از دوران مدرسه متوقف می کنند. این امر به دلیل فشار همسالان است. در حالی که فرزند شما ممکن است از مکیدن به عنوان راهی برای به خواب رفتن و یا آرام شدن استفاده کند و این امر معمولاً در شرایط خصوصی انجام می شود و مضر نیست. فشار بیش از حد بر فرزندتان برای پایان دادن عادت بکار نبرید چون ممکن است بیش از خوب بودن آسیب رسان باشد. در نهایت اطمینان حاصل کنید که فرزندتان عادت خود را خودش ترک کند.


برگرفته از:

وبسایت کودک سالم – آکادمی پزشکان اطفال آمریکا

کمک به فرزند برای اتمام عادت مکیدن پستانک وانگشت
برچسب ها:

مطالب مرتبط