تاریخ انتشار: 28 فروردين 95 | بازدید: 1332 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

راهنمایی در خصوص کودک 3 تا 6 ماهه(قسمت سوم )

زنگوله را در دست کودک قرار دهید و به آرامی انگشتان کودک را ببندید تا او بتواند بدون کمک زنگوله را نگه دارد بدین وسیله عضلات درشت و ظریف دست کودک تقویت می شود.
- زمانی که کودک توانست زنگوله را در دست خود نگه دارد به او کمک کنید دستش را حرکت دهد تا با صدای زنگوله توجه او به دستش بیشتر شود و هماهنگی چشم و دست افزایش یابد.
- پشت سر یا کنار کودک با استفاده از وسایل مختلف صدا ایجاد کنید و توجه او را ارزیابی کنید.

-زنگ یا زنگوله به کفش های کودک ببندید تا هنگام حرکت دادن پاها صدا را بشنود.
- رادیو، تلویزیون یا ضبط صوت را روشن کنید تا کودک صدای آن¬ها را بشنود و تا حد امکان اجازه تماشای تصاویر تلویزیونی را ندهید.
- در مواقع مناسب در نقاط مختلف اتاق زنگ را به صدا درآورید تا او را نسبت به جهت صداهای محیط اطراف حساس نمائید.
- با مچاله کردن کاغذ به کودک فرصت دهید تا صدای آن را بشنود.
- هنگامی که کودک را در اطراف اتاق می¬گردانید به اشیا مختلف اشــاره کنید. او را تشویق کنیـد تا به چـیزهایی که اشاره می¬کنید نگاه کند. نام اشیایی را که کودک نگاه می کند بیان کنید هنگام صحبت با کودک ابتدا نام او را بیان کنید و از سایرین نیز بخواهید تا همین روش را به کار گیرند او را تشویق کنید تا قبل از این که شما شروع به حرف زدن کنید به شما نگاه کند تا با تمرکز بیشتر به صحبت های شما گوش دهد.
- اگر کودک به صدا پاسخ نداد باید زمینه ارزیابی شنوایی او فراهم شود.
راهنمایی در خصوص کودک 3 تا 6 ماهه(قسمت سوم )
برچسب ها:

مطالب مرتبط