تاریخ انتشار: 28 فروردين 95 | بازدید: 1574 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

راهنمایی در خصوص کودک 3 تا 6 ماهه(قسمت چهارم )

یکی از مواردی که احتمال دارد بعد از 3 ماهگی منجر به لوس شدن کودک شود زمانی است که مادر یا پدر و یا هر دو دائماً در حال بازی با کودک خود هستند، او را بغل می کنند، می خندانند و حتی لحظه ای کودک را در زمانی که بیدار است تنها یا بدون تحرک نمی گذارند. این کودکان رفته رفته طرز بازی کردن با خود را فراموش کرده و زمانی که تنها هستند حوصله شان سر می رود و احساس ناراحتی می کنند و برای جلب توجه والدین متوسل به گریه کردن می شوند و در نتیجه بازی با کودک، که در ابتدا برای والدین توأم با شادی بود کم کم به صورت یک تکلیف اجباری در می آید.

- اجازه دهید کودک فرصت زیادی برای تولید صدا داشته باشد. بیشتر صداهای کودک اعم از نفس کشیدن، آروغ زدن و سکسکه کردن را می توان تقلید کرد.
صداهای ناخوشایند و صدای گریه را که نمی¬خواهید تکرار شود، تقلید نکنید.
- فرزند شما، در حدود میلیاردها سلول مغزی را در هنگام تولد با خود همراه آورده است، اما بخش اعظمی از این سلول ها حالت خام و غیر فعال دارند، این شما هستید که با ارائه محرک های بینایی، شنوایی و لامسه، در ماه¬های نخست و به صورت مداوم و به اشکال مختلف می توانید مغزی فعال در وی شکل دهید.
- کودک را بنشانید یا طوری او را نگه دارید که صورتش در مقابل شما قرار گیرد. به آرامی منتظر بمانید تا او صدایی را ایجاد کند. سپس بلافاصله صدایی را که کودک تولید کرده است تکرار کنید.
راهنمایی در خصوص کودک 3 تا 6 ماهه(قسمت چهارم )
برچسب ها:

مطالب مرتبط