تاریخ انتشار: 3 آذر 94 | بازدید: 1792 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

خواب صبحگاهی کودک را افزایش دهید

بیشتر کودکان به طور قابل ملاحظه‌ای به نور حساس‌اند، بنابراین حتی نوری کم نیز آن‌ها را بیدار می‌کند. کودکان به حداقل 10 تا 11 ساعت خواب شبانه احتیاج دارند و بهترین زمان برای خواب آن‌ها، ساعت 7:30 شب است.

1.  کودک خود را تشویق کنید تا دیرتر بیدار شود

شما گزینه‌های زیادی برای افزایش خواب صبحگاهی کودکان دارید. اول از همه به تاریکی اتاق بیاندیشید. شما می‌توانید به سادگی یک پتوی ضخيم روی پنجره بکشید تا از نور صبحگاهی که موجب بیداری کودک‌تان می شود، جلوگیری کنید.

زمانی که کودک‌تان بیدار می‌شود، اگر زودتر از 6 صبح است، چند دقیقه صبر کنید و سعی کنید تا گریه او را آرام کنید. اگر او سعی دارد دوباره به خواب رود، می‌توانید به او کمی زمان دهید تا این کار را انجام دهد. اگر اطمینان دارید که او گرسنه نیست (بیشتر کودکان تا 6 ماهگی می‌توانند تا 8 ساعت غذا نخورند، در حالی که سالم می‌مانند و رشد می‌کنند.) دوباره شرایط را بررسی کنید و به کودک خود بگویید که هنوز هوا تاریک است و او باید بخوابد. ممکن است کودک شما گریه کند اما اگر بر حرف‌تان پافشاری کنید و هر 5 دقیقه آن را تکرار کنید، کودک‌تان سرانجام آن را خواهد پذیرفت. اگر دوباره به خواب نرفت، بهتر است او را در آغوش بگیرید و روز‌تان را آغاز کنید. نگران نباشید سرانجام روزی می‌رسد که بدن او زمان درست بیدار باش را درک می‌کند.

2.  غذای خواب

اگر کودک‌تان هنوز در شب غذا می‌خورد و شما فکر می‌کنید که او گرسنه است، بروید و او را در آغوش بگیرید، به او غذا دهید، چراغ را روشن نکنید و در اتاق‌اش بمانید. سعی کنید او را تا 6 صبح در رختخواب‌اش نگه دارید. اگر گرسنگی دلیل بی‌خوابی اوست،

3.  او را زودتر بخوابانید

شاید فکر کنید اگر کود‌ک‌تان در شب دیرتر به تختخواب رود، صبح نیز دیرتر بیدار می‌شود اما بیشتر کودکان این‌گونه نیستند. دیر خوابیدن تنها باعث کم خوابیدن آن‌ها‌ می‌شود، زیرا بسیاری از کودکان همیشه در زمان خاصی بیدار می‌شوند. بین ساعت 7 تا 8 شب بهترین زمان برای خواب کودکان است.

در آخر دو چیز را به خاطر داشته باشید: اول از همه زود بیدار شدن در کودکان تا 1 سالگی بسیار رایج است، بنابراین شما تنها نیستید، مادران زیادی با این مشکل مواجه‌اند. دوم این‌که اگر شما کودک‌‌تان را به درست خوابیدن عادت دهید و در خانه برنامه‌ای ثابت و همیشگی برای خواب ترتیب دهید، زمانی که کودک‌تان به سن نوپایی رسید، به طور طبیعی دیرتر بیدار می‌شود. این جمله نیز درست است که می‌گویند: خواب، خواب می‌آورد.


برگرفته از:وبگاه شخصی دکتر احمد شاه فرهت




خواب صبحگاهی کودک را افزایش دهید
برچسب ها:

مطالب مرتبط