تاریخ انتشار: 23 دی 94 | بازدید: 1592 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

درمان قطع تنفس یا آپنه در هنگام خواب

بسیاری از کودکانی که به آپنه خواب مبتلا هستند دارای لوزه‌ها و غدد لنفاوی بزرگ‌تری هستند. شایع‌ترین راه درمان آپنه برداشتن لوزه و غده لنفاوی کودک است. این عمل جراحی برداشتن لوزه و غده لنفاوی نامیده می‌شود. این راه مؤثرترین راه درمان آپنه خواب است.
راه درمان مؤثر دیگر فشار مثبت مداوم راه هوایی که در آن کودک باید در هنگام خواب از یک ماسک استفاده کند. این ماسک در هنگام خواب فشار هوا را از طریق بینی کودک انتقال می‌دهد و اجازه می‌دهد به راحتی تنفس کند. فشار مثبت مداوم راه هوایی معمولاً برای کودکانی استفاده می‌شود که پس از عمل جراحی برداشتن لوزه‌ها و غدد لنفاوی بهبود نیافته است و نیز برای کودکانی که عمل جراحی برداشتن لوزه‌ها و غدد لنفاوی برای آن‌ها تجویز نشده است.
کودکانی که با عیوب پزشکی دیگر متولد می‌شوند، مانند سندرم داون، فلج مغزی یا ناهنجاری‌های جمجمه و صورت، احتمال بیشتری وجود دارد که به آپنه خواب مبتلا باشند. ممکن است کودکان دارای این عیوب به درمان‌های دیگر نیز نیاز داشته باشند. احتمال زیادی وجود دارد که کودکان دارای اضافه وزن نیز به آپنه خواب مبتلا شوند. بیشتر کودکان مبتلا به اضافه وزن در صورت کاهش وزن بهبود می‌یابند، اما باید تا کاهش وزن تحت درمان فشار مثبت مداوم راه هوایی قرار گیرند


وبسایت کودک سالم – آکادمی پزشکان اطفال آمریکا

درمان قطع تنفس یا آپنه در هنگام خواب
برچسب ها:

مطالب مرتبط