تاریخ انتشار: 23 دی 94 | بازدید: 1467 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ابزار شکل دهنده وضعیت خواب چه هستند؟

ابزار شکل دهنده وضعیت خواب یک تشک صاف یا مثلثی شکل است که بالش‌هایی در دو طرف آن تعبیه شده تا کودک در هنگام خواب به پشت بخوابد.
این محصول به مدت 20 سال در بازار یافت می‌شد و بسیاری از تولیدکنندگان آن ادعا می‌کردند محصول آن‌ها توانسته وضعیت هضم غذا را در کودک بهبود بخشد، قولنج یا علائم بیماری رفلاکس معده را کاهش دهد و ممکن است از بدشکلی‌های جمجمه جلوگیری کند. البته این ادعاها از لحاظ علمی ثابت نشده است.
خطر خفگی
آکادمی متخصصان اطفال آمریکا و اداره غذا و دارو ایالات متحده توصیه کرده‌اند که والدین از این ابزار استفاده نکنند زیرا ممکن است خطر خفگی کودکی که روی این تشک خوابیده را تهدید کند. همچنین ممکن است کودکی که در این وسیله خوابیده در آن گیر کند و خفه شود. متأسفانه علیرغم هشدارهای آکادمی متخصصان اطفال آمریکا و اداره غذا و دارو ایالات متحده این ابزار هنوز در بازار موجود هستند. آگاه باشید هیچ مزیت احتمالی این وسیله به خطر خفگی که کودک را تهدید می‌کند نمی‌ارزد و هرگز وسوسه نشوید از چنین وسیله‌ای برای کودک خود استفاده کنید.
از قوانین آکادمی متخصصان اطفال آمریکا پیروی کنید
کودک را برای خواب روی یک سطح مسطح و صاف قرار دهید. اگر کودک شما مبتلا به احتقان یا رفلاکس است با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.


وبسایت کودک سالم – آکادمی پزشکان اطفال آمریکا

ابزار شکل دهنده وضعیت خواب چه هستند؟
برچسب ها:

مطالب مرتبط