تاریخ انتشار: 4 ارديبهشت 95 | بازدید: 1235 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

كودك يك تا يك و نيم ساله گامي به سوي استقلال

محبت به کودک، ابتدایی ترین راه برای کمک به فرزندان در رسیدن به تصویر ذهنی مثبت از خودشان می باشد. اشخاص محروم از محبت¬ و کسانی که به خواسته هایشان توجه نمی شود با همه توانایی هایی که دارند در محبت به دیگران و برآوردن خواسته¬های اطرافیان با دشواری روبرو هستند. از این رو لازم است به فرزندانمان محبت و توجه کنیم، از آنها حمایت و برایشان وقت صرف کرده تا خود را انسان¬های مستقل و شایسته¬ای ببینند و دریابند که می¬توانند روی پای خود بایستند و محتاج تصدیق و تایید دیگران نباشند¬. به آن¬ها کمک کنیم تا احساس عشق و محبت کنند.
دلبستگی و احساس تعلق مهمترین حادثه سال های نخست زندگی است. اگر کودک تا پایان نخستین سال زندگی اش از مهر و محبت کافی برخوردار شود¬، گامی استوار در روابط انسانی برداشته و در یک سالگی به سوی استقلال گام بر می دارد¬.
راه افتادن در یک سالگی نتایج مهمی به دنبال دارد. نخست آن که کودک، به مفهوم واقعی، فردی جستجوگر می شود. جستجوگری، حس کنجکاوی و استقلال طلبی را در کودک برمی انگیزاند که باید به آن احترام گذاشت و مانع آن نشد. با این حال باید توجه داشته باشیم که والدین در قبال فرزند تازه به راه افتاده شان وظیفه دارند تا با وضع محدودیت¬های منطقی¬، کنجکاوی و استقلال طلبی او را کنترل کرده و وی را با نظم و انظباط آشنا کنند

 


منبع:کتب مرجع روانشناسی
کتاب طب کودکان نلسون

كودك يك تا يك و نيم ساله گامي به سوي استقلال
برچسب ها:

مطالب مرتبط