تاریخ انتشار: 31 شهریور 95 | بازدید: 1900 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بهترین زمان مصرف ویتامین ها در شبانه روز


:small_red_triangle_down:اگر از فراورده مولتی ویتامین استفاده می کنید، توصیه می شود، که آن را صبح ها همراه صبحانه مصرف کنید. چون در صورت مصرف همراه غذا و ویتامین های طبیعی جذب بهتری خواهند داشت.
:small_red_triangle_down:مصرف صبحگاهی آنها موجب افزایش احتمال استفاده کامل بدن از این فرآورده ها در طول روز می شود.
:small_red_triangle_down:مصرف برخی ویتامین ها مثل ویتامین C و ویتامین های گروه B مخصوصا B12 به دلیل خواص محرک این ویتامین ها در صورت مصرف شبانه می تواند موجب بروز اختلالات خواب شود، بويژه در افراد حساس به محرک ها توصیه می شود که این فرآورده ها با فاصله از زمان خواب مصرف شوند.
:small_red_triangle_down:درصورت تجویز همزمان کلسیم و آهن، حتما رعایت فاصله زمانی مصرف این دو دارو باهم را مدنظر داشته باشید.
:small_red_triangle_down:درصورت تجويز هردو فرآورده B12 و اسید فولیک، توصیه می شود هردو را باهم مصرف نمایید، تا جذب بهتری داشته باشند.
:small_red_triangle_down:از مصرف همزمان مقادیر زیاد ویتامین E به همراه ویتامین K خودداری کنید، چون ویتامین E در روند مکانیسم فعالیت ویتامین K تداخل ایجاد نموده و موجب افزایش ریسک خونریزی می شود. (رعایت این تداخل ویتامین E با وارفارین هم توصیه می شود).
:small_red_triangle_down:بهترین زمان مصرف آهن، مصرف آن با معده خالی يا همراه فرآورده هاي اسيدي مانند ويتامين C است.
:small_red_triangle_down:برای ایجاد جذب بهتر آهن، درصورت مصرف اهن حداقل تا دوساعت از مصرف شیر، پنیر و ماست، تخم مرغ، اسفناج، چای یا قهوه و حبوبات خودداری نمائید.
:small_red_triangle_down:در مورد کلسیم، مصرف آن بستگی به ملح به کار رفته دارد. کلسیم سیترات را میتوان بدون توجه به زمان غذا مصرف کرد. اما توصیه می شود کلسيم کربنات را با غذا مصرف کنیم بدليل دفع فسفات غذا در هيپرفسفاتمي (بعنوان فسفات بايندر) و اسید معده تولید شده حين مصرف غذا به جذب بهتر کلسیم کربنات
کمک می کند
بهترین زمان مصرف ویتامین ها در شبانه روز
برچسب ها:

مطالب مرتبط