تاریخ انتشار: 19 آبان 94 | بازدید: 1582 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اطلاعات برای مادران

اطلاعات برای مادران



  • مادر شدن چالش بزرگی را در زندگیتان به ارمغان می آورد ( بیشتر از آنکه تصورش را بکنید )
شما ممکن است بیشتر اوقات احساس خستگی کنید :
بدن شما از زمان حاملگی و تولد بچه دوره نقاهت را سپری می کند . در آن زمان شما از اینکه قادرید ماه اول را سپری کنید شگفت زده می شوید . این عمومی و نرمال است . اجازه بدهید خانواده و دوستان در تهیه غذا ، خرید ، تمیز کردن به شما کمک کنند و اگر شما کودکان دیگری دارید ، به آنها توجه کنید : احساس این را نداشته باشید که شما به خوبی باید از ملاقات کنندگان پذیرایی کنید !!
شما ممکن است تغییرات خلقی پرخاشگرانه داشته باشید
به محض اینکه بدن شما شروع به وفق پیدا کردن کرد ، شما ممکن است از بالاترین سطح به کمترین سطح و نا امیدی برسید . این موضوع در طول هفته های اول بعد از تولد عمومی است ، امّا لطفاً اجازه دهید اگر شما احساس افسردگی دارید یا از آن تحت تأثیر قرار گرفته اید دیگران از آن مطلع شوند .
احساسات شما استحقاق مورد توجه قرارگرفتن و حمایت را از طرف خانواده و دوستان و پزشکان دارد . اگر شما فکر می کنید به کمک نیاز دارید ، درخواستش کنید . مراقب احساسات خود و سلامت جسم خود باشید همچنین یاری رساندن به کودکتان .


شما ممکن است احساس تنهایی کنید
برخی از ارتباطات فامیلی و دوستانتان محکم تر خواهد شد ، در حالی که شاید رابطه  ها ممکن است ضعیف تر شود . بعضی افراد درک خواهند کرد که شما چه مشکلاتی را پشت سر گذاشته اید ، در حالی که دیگران درک نمی کنند . کودکتان توجه بیشتر شما ، وقت و انرژی شما را می خواهد و به آنها نیاز دارد . اگر شما مادری هستید که بیرون از خانه هم شاغل هستید . شانس اینکه دوستان خود را در آن زمان ببینید ندارید . سعی کنید با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنید ، یا تازه مادرانی را در اطراف خود بیابید .
 









منبع:وبسایت کودک سالم - آکادمی پزشکان اطفال آمریکا



اطلاعات برای مادران