تاریخ انتشار: 2 آذر 94 | بازدید: 1744 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

افزایش اشتها در بارداری نتیجه چیست؟

فكر می‌كنید كه آیا باردار هستید یا خیر؟ به بدنتان بیش‌تر توجه كنید. هورمون‌های بدن شما بسیار زودتر از آن‌كه شما فكرش را بكنید، فعال می‌شوند حتی پیش از آن‌كه شما فرصت كنید از آزمایش‌های بارداری استفاده كنید. از سوی دیگر، برخی از نشانه‌های بارداری مانند بزرگ‌تر شدن سینه‌ها و نفخ شكم نشانه‌هایی است كه خانم‌ها در روزهای پیش از شروع دوره ماهانه خود مشاهده می‌كنند. این نشانه‌ها معمولا خانم‌ها را مطمئن می‌كند كه باردار نیستند؛ اما اگر شما چند نشانه از نشانه‌های زير را مشاهده كردید و دوره ماهانه شما هم عقب افتاده، به احتمال زیاد باردار هستید. می‌توانید خودتان را برای داشتن یك دختر یا پسر كوچك آماده كنید.

  بزرگ شدن سینه‌ها

 بیش‌تر خانم‌های باردار از بزرگ شدن سینه‌هایشان شكایت می‌كنند. دلیل بزرگ شدن سینه‌ها این است كه بافت سینه‌ها به هورمون، بسیار حساس است. وقتی هورمون پروژسترون وارد بدن خانم‌های باردار می‌شود، حجم خون در بدن افزایش می‌یابد و این حجم بالای خون باعث متورم شدن سینه‌ها می‌شود و سینه‌ها سنگین‌تر از حد معمول حس می‌شوند.

 درد‌های شكمی

 درد شكمی احساس خواهید كرد. این دردها بسیار شبیه دردهایی است كه در روزهای قبل از آغاز دوره ماهانه‌تان تجربه می‌كنید، اما فرق این دردها این است كه به دلیل نطفه‌گذاری در دیواره رحم ایجاد می‌شود. در واقع نطفه، در حال پیدا كردن جایی برای خود در دیواره رحم مادر است. ممكن است رحم شما نیز كمی بزرگ‌تر شود. در واقع رحم، خود را برای افزایش حجم اصلی در 9 ماه آینده آماده می‌كند.

  ترشح‌های واژینال

 بسیاری از خانم‌ها وقتی این ترشح‌ها را می‌بینند، گمان می‌كنند دوره ماهانه‌شان شروع شده است، اما در 25 درصد موارد، این ترشح‌ها، نشانه‌های قرار گرفتن نطفه در دیواره رحم است. اگر احساس كردید كه زمان دوره ماهانه‌تان، كم‌تر از حد معمول شده است، ممكن است زمان آن فرا رسیده باشد كه آزمایش بارداری بدهید.

خستگی

 اگر در تمام طول روز، احساس خستگی می‌كنید یا فكر می‌كنید بیش از آن خسته هستید كه بتوانید به كارهای روزانه خود مانند ورزش كردن یا خرید كردن رسیدگی كنید، شاید شما موجود كوچكی را در درون خود دارید كه بدن شما سعی دارد خود را با آن تطبیق دهد و این مسئله باعث می‌شود كه همیشه احساس خستگی كنید. بعد از دو هفته، موجود كوچك سعی خواهد كرد از كالری بدن شما استفاده كند و این باعث می‌شود كه انرژی ذخیره شده شما، در چشم برهم زدنی، تمام شود.

تیره شدن نوك سینه‌ها

 اگر این روزها، متوجه تغییر در شكل ظاهری سینه‌های خود شده‌اید، ممكن است كودكی در راه داشته باشید. هورمون‌های دوره بارداری، بر فعالیت‌های سلول‌های نوك سینه‌ها نیز تأثیر می‌گذارد و موجب می‌شود رنگ آن‌ها تیره‌تر شود. البته آن دسته از خانم‌هایی كه نوك سینه‌هایشان تیره‌تر است، ممكن است چندان متوجه این تغییر نشوند و شاید بعد از 10 هفته متوجه شوند.

  حالت تهوع و استفراغ

 اگرچه بعضی از خانم‌ها، تهوع و استفراغ صبحگاهی را كه 85 درصد خانم‌های باردار تجربه می‌كنند، تجربه نمی‌كنند، اما معمولا پس از دو یا سه هفته، این تهوع صبحگاهی، از صبح زود سراغ خانم‌ها می‌آید. این حالت حتی ممكن است زمانی كه شما در اتومبیل یا سوار هواپیما هستید، بیش‌تر باشد.

  نفخ یا باد كردن شكم

 نمی‌توانید زیپ شلوارتان را بالا بكشید؟ دلیلش این است كه هورمون‌ها روند هضم غذا را در معده شما كند كرده است و این باعث می‌شود معده شما دچار نفخ شود. البته نفخ شكم در روزهای پیش از آغاز دوره ماهانه نیز سراغ خانم‌ها می‌آید، اما پس از شروع دوره ماهانه، برطرف می‌شود. اگر نفخ شكم شما بر طرف نشد و دوره ماهانه شما هم شروع نشد، بهتر است آزمایش بارداری بدهید.

  افزایش دفعه‌های دفع ادرار

 افزایش یافتن نوبت‌های دفع ادرار می‌تواند نشانه این باشد كه كلیه‌های شما، فعالیت‌های خود را افزایش داده‌اند. كلیه‌ها در دوران بارداری، فعال‌تر می‌شوند. فعالیت كلیه‌ها در دوران پس از بارداری نیز ادامه دارد و پس از مدتی، به حال عادی بازخواهند گشت.

  زیاد شدن اشتها

 بدن شما ممكن است میل بیش‌تری به خوردن داشته باشد. چون به انرژی بیش‌تری نیاز دارد. بدن شما در این زمان، به كربوهیدرات بیش‌تری نیاز دارد.

  سردرد

 افزایش حجم خون در رگ‌ها كه در دوران بارداری رخ می‌دهد، ممكن است موجب بروز سردرد شود. این سردردها در هفته‌های نخست بارداری رخ می‌دهد، اما به مرور كه بدن شما با میزان هورمون وارد شده، هماهنگ می‌شود، این سردردها كاهش می‌یابد.

 یبوست

 همان هورمون‌هایی كه موجب نفخ شكم می‌شوند، موجب می‌شوند كه شما دچار یبوست شوید. چون روند هضم غذا در بدن شما كند شده است، ممكن است روند دفع غذا نیز كند شود. متأسفانه این مشكل، حتی تا هفته‌های بعدی نیز همراه شما خواهد بود.

  تغییر خلق‌وخو

 چون هورمون‌های بدن شما، كمی تغییر كرده‌اند، شما همیشه احساس خستگی زیاد می‌كنید و این خستگی باعث می‌شود خلق‌وخوی شما عوض شود. علاوه بر خستگی، سردرد‌ها، نفخ شكم، درد سینه و یبوست نیز موجب می‌شود خلق‌وخوی‌تان عوض شود. این‌طور فكر نمی‌كنید؟

افزایش دمای بدن

 ممكن است صبح‌ها، دمای بدن شما افزایش یابد. معمولا این افزایش دما می‌تواند نشانه این باشد كه نطفه در رحم شما در حال جای‌گیری است. بدن شما معمولا یك یا دو درجه، افزایش دما خواهد داشت. البته این افزایش دما در روزهای پیش از آغاز دوره ماهیانه نیز وجود دارد و بعد از آغاز دوره، قطع خواهد شد، اما اگر این افزایش دما در یك یا دو هفته قطع نشد، ممكن است دلیلش این باشد كه شما كودكی در راه دارید.





برگرفته از:وبگاه شخصی دکتر احمد شاه فرهت







افزایش اشتها در بارداری نتیجه چیست؟
برچسب ها:

مطالب مرتبط