تاریخ انتشار: 24 فروردين 95 | بازدید: 1529 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

گاز گرفتن

محرک های گاز گرفتن، در اغلب موارد بسیار متفاوتند، بنابراین واکنش شما نیز باید متفاوت باشد کودک یکساله هر چیز را به واسطه دهانش تجربه می کند و اغلب کودک دیگر و یا حتی والدینش را گاز می گیرد تا بداند زیر دندان چگونه حس می شوند.
برای مقابله با گاز گرفتن بایستی پدر و مادر او را از آغوششان پایین گذاشته و با گفتن ”گاز گرفتن ممنوع ”به سرعت و با قاطعیت واکنش نشان دهند. اگر کودک گاز گرفتن را تکرار کرد،والدین بایستی واکنش¬های محکم خود را مصرانه به طور مکرر نشان دهند.
کودک یکساله در موقع دلتنگی، خستگی، اضطراب، تولد خواهر یا برادر جدید، حضور یک کودک یا مربی جدید، تحریک کودک دیگر برای بازی و یا جلب توجه والدین ممکن است گاز بگیرد.
بعضی کودکان یکساله علاقه به حضور کودکان دیگر ندارند و با گاز گرفتن به آنها می فهماند که نزدیک او نیایند. کودک یکساله برای غلبه بر کودکان بزرگ تر که دارای مهارتهای بیشتر هستند و برای نشان دادن قدرتش ممکن است گاز بگیرد. سعی کنید با توجه به زمان گازگرفتن کودک، الگویی برای آن پیدا کنید و از بروز آن پیشگیری کنید. کودک باید دارای اسباب بازی های دوران دندان در آوردن باشد تا موقع تمایل به گاز گرفتن، آنها را گاز بگیرد.
برای واکنش نسبت به کودکی که گاز می گیرد دو راه مناسب وجود دارد:
1- کودک را در آرام کردن و گذاشتن یخ روی زخم های کودکی که صدمه دیده به یاری طلبید با این کار به کودک خود و کودکان دیگر حس همدلی و همدردی را می آموزید¬.
2- اگر کودکی که گاز گرفته است در توجه به قربانی ناتوان به نظر می رسد¬، احتمالاً در احساسات و نیازهای سردرگمش به دام افتاده است¬. جدا کردن کودک عصبانی از جمع و آرامش بخشیدن به او بسیار مفید است¬. برای او توضیح دهید: ”گاز گرفتن ممنوع.گاز گرفتن، درد دارد“ و می¬توانید دستش را در دهان خودش بگذارید و از او بخواهید آن را گاز بگیرد¬.
3- اگر این رفتار غیر قابل تغییر به نظر می رسد یا شدت پیدا کرد¬، شاید کودک دچار تنش و اضطراب بسیاری است و باید به این مساله توجه بیشتری کنید¬.
گاز گرفتن
برچسب ها:

مطالب مرتبط