تاریخ انتشار: 5 ارديبهشت 95 | بازدید: 1349 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

- فرزند خود را تشویق کنید¬.

پشتـکار و ثبات قدم مانند سایر صفات شخصیتی برای والدین دارای مزایا و نقاط ضعـفـی است که باید با آن خو بگیرند¬. اگرکودکی نیم ساعت وقت صرف جور کردن قطعات پازل می کند همان طور هم برای امتناع از پوشیدن ژاکت هنگام بیرون رفتن از منزل مُصّراست¬¬¬. ایجاد تمرکزدرکودکان:اگر کودک شما دارای ذهن بسیار انحراف پذیری باشد، هنگامی که عصبانی می شود می توانید با شکلک در آوردن یا آواز خواندن فکر او را از مسئله دور کنید¬.اما کودکی که دارای تمرکز حواس است در برابر تلاش های شما برای به انحراف کشیدن علاقه¬اش مقاومت خواهد کرد¬.
پاسخ به پرسش¬هایی مانند ”اگر کودکم با شییء ممنوعه بازی کند¬، آیا می توانم بدون مقاومت او شیء را با یک اسباب بازی مورد قبول عوض کنم¬؟ آیا اگر کودک من در حال گریه باشد¬، می توانم با آواز خواندن یا حرف زدن با او ذهنش را منحرف کنم ؟ ”مشخص می کند آیا ذهن کودکتان دارای تمرکز است یا نه.
والدینی که کودکانی با تمرکز بالا دارند به راحتی می توانند به کارهای روزمره خود برسند اما منحرف کردن ذهن کودک کار راحتی نیست برای این کار می توانید¬:
1- در چشمانش خیره شوید و به آرامی صحبت کنید¬.
2- برای انجام کار¬، او را به غرولند شنیدن عادت ندهید¬، چون یاد می گیرد بیش از پیش شما را نادیده بگیرد¬.
3- سعی کنید قبل از شروع کاری، او را از آن چه بعداً پیش خواهد آمد آگاه کنید مثلا ” تا 3 دقیقه دیگر به حمام می روی و بعد از آن بیرون می آیی ”¬ در پایان مدت زمان حمام شیر آب را ببندید¬. به این ترتیب یاد می گیرد محدودیت¬ها را بپذیرد و حرفهای شما را جدی بگیرد¬.

منبع:گرداوری از منابع روانشناسی



- فرزند خود را تشویق کنید¬.
برچسب ها:

مطالب مرتبط