×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 378
تاریخ انتشار: 15 تیر 95 | بازدید: 981 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

خلاقیت و نقاشی

اولين تجربه نقاشي كودك خط هاي درهم و برهم است.
 كودك از اين خط خطي كردن روي صفحه دچار شور و هيجان مي¬شود. چرا كه توانسته بر روي محيط خود اثري بر جاي بگذارد.
 كنترل حركتي كودك در این سن بيشتر است. كودك در اين سن قادر به رسم دايره در محل مشخصي از صفحه كاغذ است.
 در حدود سه، چهار سالگي كودك ناگهان به شباهت خطوط درهم و برهم با اشياي محيط خود مي انديشد.
 در اين سن نقاشي هايش را بعد از تمام كردن، نامگذاري مي¬كند.
 كودك به رنگ آميزي لكه هاي بزرگي كه روي كاغذ ايجاد كرده مي پردازد. تجربه و آزمايش مخلوط كردن رنگ ها با آبرنگ معمولاً به يك نقاشي بزرگ قهوه اي مي انجامد.
 كودك به تدريج مي آموزد چگونه رنگ ها را بدون درهم شدن در كنار يكديگر به كار ببرد.
 كودك چهره انسان را كه شامل دايره اي به عنوان سر است و شامل چشم و احتمالاً دهان خواهد بود، مي تواند رسم كند.

برگرفته از : کتب روانشناسی کودک
خلاقیت و نقاشی
برچسب ها:

مطالب مرتبط