تاریخ انتشار: 23 آذر 95 | بازدید: 3276 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

افزایش افسردگی در دختران نوجوان

مطالعه جدیدی در بین بیش از 170 هزار نوجوان و جوان آمریکایی که از سال 2005 تا 2014 جهت درمان افسردگی مراجعه کرده بودند انجام شد و دیده شد که میزان افسردگی در بین دختران نوجوان از 13% در سال 2005 به 17% در سال 2014 رسیده است این در حالی است که میزان افسردگی در نوجوانان پسر از 4% در سال 2005 به 6% در سال 2014 افزایش یافته است.

:computer:این افزایش بیشتر شیوع افسردگی در دختران نوجوان دلایل مختلفی دارد. دکتر الفسون استاد روانپزشکی دانشگاه کلمبیا معتقد است که یکی از این دلایل می تواند Cyberbulling باشد. Cyberbulling به معنی آزاررسانی از طریق تکنولوژی های نوین ارتباطی است. دختران بیش از پسرها در معرض نوشته های منفی در فضاهای مجازی می باشند و این می تواند یکی از عوامل رشد بیشتر افسردگی در دختران در سالهای اخیر باشد.

:mag:همچنین در مطالعه ای دیگر دیده شد که دختران نوجوان بیشتر در معرض استرسهای بین فردی در ارتباط با اعضای خانواده و دوستانشان قرار دارند که می تواند دلیل دیگری برای این اختلاف شیوع افسردگی باشد.

✍این مقاله تاکید می کند که خانواده ها، پزشکان عمومی و متخصصین اطفال باید به علائم افسردگی به خصوص در دختران نوجوان آگاه باشند و در زمان مناسب ارجاع به متخصص انجام گیرد.

دکتر آرش هیربد/روانپزشک

منبع:
http://edition.cnn.com/2016/11/14/health/depression-teen-girls/
افزایش افسردگی در دختران نوجوان

مطالب مرتبط