×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 378
تاریخ انتشار: 16 اسفند 93 | بازدید: 2501 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک شروع خوب و سالم -1

به محض اطلاع از حاملگی بسیاری از وظایف مادر آینده شروع می شوند و لذا لازم است از همان ابتدا از آمادگی کافی برخوردار باشید. بهترین راه کمک به جنین این است که مادر حامله از تغذیه ، بهداشت ، استراحت و فعالیت متعادل طبق توصیه متخصص زنان و زایمان برخوردار باشد.
هر ماده ای که شما در طول مدت حاملگی مصرف  یا استنشاقی کنید ، به داخل بدن جنین نیز وارد خواهد شد و این مساله از همان ابتدای حاملگی شروع می شود. جنین در دو ماه اول حاملگی بیش از بقیه دوران حاملگی در معرض خطر است ، چون در این زمان قسمتهای مختلف بدن شروع به تشکیل شدن می کنند.

مواد شیمیایی موجود در سیگار ، الکل ، مواد مخدر و تعدادی از داروها می توانند با روند رشد ونمو جنین تداخل کنند و گاهی اوقات سبب بروز نقایص جدی مادرزادی شوند.
اکیداً توصیه می شود در دوران حاملگی از مصرف سیگار خودداری کنید ، چون استعمال دخانیات در مدت حاملگی ممکن است باعث عدم رشد مناسب جنین وتولد نوزاد کم وزن شود.

به خاطر داشته باشید که حتی استنشاقی دود سیگار دیگران می تواند بر روی جنین شما اثر نامطلوب  بگذارد و بنابراین از مکانهایی نیز که در آنجا سیگار کشیده می شود دوری کنید.



یک شروع خوب و سالم -1

مطالب مرتبط