×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 378
تاریخ انتشار: 16 اسفند 93 | بازدید: 2418 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک شروع خوب و سالم-2

در صورتی که قبل از حاملگی  سیگار  می کشیده اند اکنون بهترین فرصت ترک  آن برای همیشه فرارسیده است ، زیرا در کودکانی که والدین سیگاری دارند احتمال ابتلا به عفونتهای گوش ودستگاه تنفسی  در سالهای اول زندگی بیشتر از سایریناست ونیز احتمال اعتیاد به دخانیات در دوران بزرگسالی افزایش می یابد.
مصرف الکل وتمام داروها در طول حاملگی بجزءداروهایی که پزشک برای شما تجویز می کند ، باید قطع شود.

داروهایی نیز که قبل از حاملگی برای شما تجویز شدهاند وهمچنین داروهایی که معمولاً بدون نسخه تهیه می شوند ( مثل آسپرین ،داروها سرماخوردگی، آنتی هیستامینها و ...) ، مشمول این قانون هستند. حتی مصرف ویتامینها نیز در مقادیر زیادتر از میزان تجویز شده می تواندخطرناک باشد (  به عنوان مثال  مقادیر زیاد  ویتامین A می تواند باعث نقص مادرزادی شود ). قبل از مصرف هر دارویی در طول حاملگی  باید با پزشک  مشورت کنید.

به خاطر داشته باشید که تماس شما در طول حاملگی بخصوص در ماههای اول با افراد بیمار ممکن است سبب ابتلای جنین به ناهنجاریهای مادرزادی شود. 

بنابراین ، سعی کنید در این دوران از تماس با افرادی که دچار بیماریهای عفونی هستند ، جداً پرهیز کنید.
آماده کردن منزل  وخانواده برای ورود کودک وانتخاب وسایل کودک
با نزدیک شدن زمان تولد ، به یک مجموعه  از لباسهای و وسایل  مورد نیاز نوزاداحتیاج خواهید داشت که باید قبل ازتولد تهیه شوند.

در صورتی که فرزند دیگری دارید ، می توانید از وسایل قبلی او استفاده کنید.

منبع:کتاب مراقبت ازشیرخوارازتولدتاپایان یک سالگی تالیف دکترسیدجسین فخرایی فوق تخصص نوزادان(هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی)



یک شروع خوب و سالم-2

مطالب مرتبط