تاریخ انتشار: 28 فروردين 96 | بازدید: 1805 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دندان‌های نیش کج، کودکانتان را تهدید می‌کند

کودکانی که دندان‌های نیش شان کج باشد، سریع‌تر به این بیماری‌های خطرناک مبتلا می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که دندان‌های نیش‌شان کج باشد ممکن است سریع‌تر از بقیه افراد در اثر بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان جان خود را از دست دهند.

خطرات ناشی از نیش کج به صورت طبقه بندی شده هستند، اما همین موضوع به تنهایی عامل استرسی بزرگ در زندگی به حساب می‌آید.

اگر فرزند شما چنین مشکلی را دارد بهتر است که سریعا به دندان پزشک مراجعه کنید تا از بروز علائم خطرناک در زندگی آینده شان جلوگیری شود.

وزن کم نوزاد در هنگام تولد نشانه‌ی تغذیه‌ی ضعیف نوزاد از رحم مادر می‌باشد که باعث بروز چنین حالاتی در آینده‌ی نوزاد خواهد شد؛ هم چنین مشکلات بهداشتی، سوء مصرف مواد مخدر توسط مادر، عوامل ژنتیکی و مشکلات مربوط به جفت نیز می‌تواند عامل بروز مشکلاتی شود که افزایش سن خطر ابتلا به بیماری در کودک را افزایش می‌دهد.

محققان دانشگاه واشنگتن معتقد هستند که نیش کج ناشی از فک منحرف کودک می‌باشد و این عدم تقارن بین دندان‌ها باعث می‌شود که دندان‌های نیش، کج رشد کنند.

محققان این دانشگاه دندان‌های نیش ۶ هزار و ۶۵۴ کودک را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که یک نفر از میان هر چهار نفر دندان‌های نیش کج دارند.

به همین خاطر توصیه می‌شود که برای جلوگیری از تسریع ابتلا این افراد به انواع بیماری‌ها باید در سنین کم سریعا به دندان پزشک متخصص مراجعه کنند و در جهت متقارن سازی دندان‌ها گام بردارند.

برگرفته از : سلامت نیوز
دندان‌های نیش کج، کودکانتان را تهدید می‌کند

مطالب مرتبط