تاریخ انتشار: 12 خرداد 95 | بازدید: 1256 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

غذا خوردن در کودکان

از غذاهایی که به راحتی می توان با انگشت برداشت یا با استفاده از قاشق یا چنگال خورد حجم کوچکی را در اختیار کودکتان قرار دهید.
* بشقاب نشکن لبه دار در اختیار وی بگذارید.
* لیوان های کوچک که دسته آن به اندازه دست فرزندتان باشد انتخاب کنید و درون آن را بیش از 2 تا 3 سانتی متر از مایع پر نکنید.
* وقتی کودکتان سعی می کند خودش غذا بخورد او را تشویق کنید، چنانچه کثیف کاری کرد او را سرزنش نکنید و اجازه دهید در تمیز کردن محل به شما کمک کند.
اگر به رفتار کودکتان موقع غذا خوردن خیلی حساسیت نشان دهید او ممکن است صرفاً برای جلب توجه شما غذای خود را بریزد و یا پرت کند. بعضی کودکان وقتی سر میز غذا، والدین با يكديگر صحبت می کنند برای جلب توجه و یا از روي خستگی غذای خود را پرت می کنند و گروهی نیز آرام می نشینند و از غذا خوردن لذت می برند، چنین رفتارهایی بيشتر به شخصیت کودک مربوط می شود و نه به تربیت والدین.
اغلب بچه های دو ساله روزی سه وعده غذا و دو تا سه میان وعده برای کسب انرژی لازم برای فعالیت های روزانه احتیاج دارند. اگر کودکتان یک روز خوب غذا نخورد، احتمالاً یک روز دیگر خوب می¬خورد.
بسیاری از دو ساله ها برای هفته ها و حتي ماه ها به خوردن یک غذا گیر می دهند. والدین می توانند کودک را تشویق کنند، گول بزنند، مجبور کنند و یا التماس کنند غذای دیگری را بخورد اما کودک معمولاً بر اثر این فشارها مقاومت بیشتری می کند. اگر به سلامتی کودکتان علاقمند هستید چربی ها و کلسترول را محدود کنید، چرا که این موارد در بزرگسالی امراض قلبی را افزایش می¬دهد. وعده های غذایی کودک بایستی ترکیبی از مواد لبنی، غلات، میوه ها، سبزیجات و پروتئین باشد.


برگرفته از : کتب روانشناسی کودک
غذا خوردن در کودکان
برچسب ها:

مطالب مرتبط