تاریخ انتشار: 22 دی 94 | بازدید: 2255 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

روش نادرست شیردهی و خطر آن برای نوزاد

در صورتی که وضعیت شیردهی به نوزاد نامناسب باشد می تواند عاملی برای بروز مشکلات کم شنوایی در آنان نیز باشد!



عفونت‌های گوش میانی مهم‌ترین عامل کم‌شنوایی در کودکان است که یکی از دلایل آن وضعیت نامناسب موقع شیر خوردن است؛ بهتر است سر نوزاد موقع شیر خوردن بالاتر از بدن او باشد تا شیر وارد شیپور استاش نشود.

رئیس انجمن شنوایی‌شناسان ایران خسرو گورابی با تأکید بر لزوم سنجش شنوایی نوزادان هنگام تولد اظهار داشت:‌ بهتر است تمام نوزادانی که متولد می‌شوند مورد ارزیابی شنوایی قرار گیرند؛

اگر ابتدای تولد، آزمون‌های شنوایی را انجام دهیم می‌توانیم از بروز کم‌شنوایی در آینده پیشگیری کنیم اما در صورت عدم ارزیابی شنوایی هنگام تولد می‌توان در سال‌های بعد به سنجش شنوایی فرد بپردازیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران عفونت‌های گوش میانی را اصلی‌ترین علت کم‌شنوایی در کودکان عنوان کرد و گفت‌: شیر دادن نامناسب به نوزاد می‌تواند موجب ابتلا به عفونت گوش میانی در او شود.

بر این اساس نوزاد باید موقع شیر خوردن در وضعیتی قرار گیرد که سر او بالاتر از بدنش باشد زیرا شیپور استاش در نوزادان کوتاه‌تر، گشادتر و افقی‌تر است و ممکن است موقع شیر خوردن شیر وارد شیپور استاش شده، آن را ببندد و به علت تهویه نامناسب گوش میانی دچار التهاب شود.

این شنوایی‌شناس در گفتگو با فارس ادامه داد: التهاب گوش میانی که یکی از دلایل آن وضعیت نامناسب موقع شیر خوردن است می‌تواند موجب کم‌شنوایی شود همچنین لوزه سوم بزرگ و سرماخوردگی می‌تواند التهاب گوش میانی را تشدید کند.

رئیس انجمن شنوایی‌شناسان ایران با توصیه به مادران برای یاد گرفتن نحوه مناسب شیر دادن به نوزاد تصریح کرد: بهتر است مادران شب موقع شیر دادن به نوزاد بنشینند کودک را بغل کنند و به او شیر دهند.

وی خاطر نشان کرد: کم‌شنوایی در سنین بالاتر می‌تواند موجب گرفتگی بینی شده و فرد ناچار شود از دهان نفس بکشد. این موضوع می‌تواند موجب نیاز به ارتودنسی شده زیرا فرم فک کودک تغییر می‌کند.

روش نادرست شیردهی و خطر آن برای نوزاد
برچسب ها:

مطالب مرتبط