تاریخ انتشار: 26 دی 94 | بازدید: 1579 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اطمينان از سينه گرفتن مناسب - قسمت اول

در هر يك از پوزيشن هاي شير دهي زماني كه نوزاد خوب با شما در يك راستا قرار داردشما بايد بتوانيد كه يك خط مستقيم بكشيد كه گوش كودك و شانه هايش و سرش به پهلوي ديگر بدن كودك متصل شود.
زماني كه شما و نوزادتان در پوزيشن مناسب باشيد قدم بعدي اين است كه او را در مقابل سينه هدايت كنيد كه بتواند سينه را به طور مناسب بگيرد و شير بخورد.
سينه گرفتن موثر بسيار مهم است كه شير دهي به طور موفق اميز باشد چون از زخم شدن نوك سينه جلوگيري مي كند و عرضه شير كافي را اطمينان مي بخشد و توليد شير فراوان را تحريك مي كند.
در بسياري از موارد (به غير از پوزيشن خوابيده)لازم است كه سينه حمايت شود.حد اقل در روز هاي اول شيردهي. صحت اينكه نوزاد شما به طور مناسب سينه را بگيرد مخصوصا زماني است كه توليد شير وزن و سايز سينه را افزايش مي دهد .
از دست ازاد براي گرفتن سينه استفاده كنيد چهار انگشت زير سينه قرار گيردو شست بالاي سينه كه نبپل را براي نوزادتان نشان دهد(متخصص شير دهي شما يا پرستار ممكن است ازاين به عنوان نگداشتن cياد كندبخاطر اينكه دست شما شكل حرف cانگليسي را به خود مي گيرد)مطمن شويد كه انگشتانتان خوب پشت آروئلا قرار دارد.
(ناحيه ي رنگ تيره ي اطراف نوك سينه)بنابراين درمسير سينه گرفتن نوزادان قرار نمي گيرد.شما مي توانيد يك فشار نرم روي سينه با انگشتانتان ايجاد كنيد كه سينه گرفتن براي نوزاد را راحت تر مي كند .متناوبا شما ميتوانيد انگشتانتان را روي سينه به صورت قيچي يا نگهداشتن v شكل قرار دهيد كه نيپل را به سمت دهن نوزاد هدايت كنيد اما فقط اگر انگشتانتان به اندازه ي كافي باز شود مي تواندآروئل را نشان دهد. با حمايت از سينه لب تحتاني نوزادتان با نيپل شما برخورد مي كند يا چانه اش در تماس با سينه قرار مي گيرد اين باعث مي شود كه دهنش را باز كند(اگر دهانش بسته بماند مجدد به لبش بزنيد به آرامي چونه ش را با انگشت وسطتان به پايين بدهيد و همچنين دهان خودتان را باز كنيد زيرا او ممكن است از شما تقليد كند)زماني كه دهانش را به طور كامل باز كرد به سرعت اورا نزديك تر بكشيد و دهان كاملا باز شده اش را روي سينه قرار دهيد. اين حركت هدايتي بايد سريع باشد اما نرم به ياد داشته باشيد كه شما بايد نورادتان را روي سينه بكشيد نه سينه تان را به سمت دهان او اگر سر نوزادتان به سمت سينه خيلي سخت كشيده شد كه او نتواند دنفس بكشد ممكن است بي قرار يا ترسيده باشد پشتش را كماني ميكند و از شير خوردن امتناع مي كند.

وبسایت کودک سالم – آکادمی پزشکان اطفال آمریکا

اطمينان از سينه گرفتن مناسب - قسمت اول
برچسب ها:

مطالب مرتبط