تاریخ انتشار: 15 تیر 95 | بازدید: 1694 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پیشگیری از گوش درد و عفونت گوش میانی

  

عفونت گوش میانی یکی از شایعترین علل ناآرامی و تب کودکان است که منجر به مراجعه والدین به مطب پزشکان متخصص اطفال می شود. این عفونت میتواند در یک یا هر دو گوش رخ دهد. این بیماری شایعترین علت ایجاد ناشنوائی در کودکان به شمار میرود. کاهش شنوائی در اطفال میتواند یادگیری را مختل کرده و حتی تکامل گفتار را به تاخیر اندازد. این عفونت در صورت تاخیر در درمان میتواند به ساختارهای مجاور گوش سرایت کرده و مشکلات جدیتری نیز ایجاد نماید. علائم این عفونت در شیرخواران و کودکان نوپا شامل:

-          کشیدن یا خاراندن گوش

-          مشکلات شنوائی

-          گریه کردن و بیقراری

-          تب

-          استفراغ

-          ترشح از گوش

و درکودکان بزرگتر:

-          گوش درد

-          احساس پری یا فشار در گوش

-          مشکلات شنوائی

-          سرگیجه و عدم تعادل

-          تهوع و استفراغ

-          ترشح از گوش

-          تب

در اغلب موارد این عفونت با درمان دارویی مناسب توسط پزشک بهبود می یابد ولی گاهیممکن است درمانهای بیشتری توصیه شود . یک نوع عمل جراحی که در آن برش کوچکی در پرده گوش جهت خارج کردن عفونت داده میشود ممکن است توسط پزشک توصیه گردد.

عمده ترین عامل ایجاد کننده این عفونت باکتری پنوموکوک است که هم اکنون واکسن آن در ایران نیز موجود می باشد و میتواند نه تنها از عفونتهای گوش به این علت، بلکه از عفونت ریوی( ذات الریه) ، عفونت پرده مغزی ( مننژیت) ، عفونت خونی نیز پیشگیری نماید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید از پزشک کودک خود در مورد واکسن ضد پنوموکوک سوال بفرمائید یا از مسیرهای ارتباطی زیر استفاده نمائید:www.prevenar.ir

Instagram:prevenar.iran


منبع : www.cdc.gov     اداره مبارزه با بیماریها- ایالات متحده امریکا
پیشگیری از گوش درد و عفونت گوش میانی
برچسب ها:

مطالب مرتبط