تاریخ انتشار: 2 تیر 95 | بازدید: 2890 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

چه دندان گیری برای نوزادم بهتر است؟

دوران دندان در آوردن کودک، دوران بسیار دردناکی است. دندان در آوردن اغلب بین ۴ تا ۶ ماهگی آغاز می‌شود که طی آن نخستین سری از دندان‌های شیری در فک پائینی بیرون می‌آید.

دوران دندان در آوردن کودک، دوران بسیار دردناکی است. دندان در آوردن اغلب بین ۴ تا ۶ ماهگی آغاز می‌شود که طی آن نخستین سری از دندان‌های شیری در فک پائینی بیرون می‌آید. با این حال و در برخی مواقع، ممکن است این روند در ۱۲ ماهگی رخ دهد. دندان در آوردن نوزاد می‌تواند برای او آزاردهنده و همراه با بی‌قراری باشد، و از طرفی باعث گریه‌های بی‌امان او شود. در واقع این دوران، زمانی است که نوزاد دوست دارد چیزی را گاز بگیرد یا سطح صاف یا سفتی را بجود تا لثه‌هایش را با آن مالش دهد. این زمان، بهترین زمان برای استفاده از دندان‌گیر است. اما هنگام استفاده از آن مراقب باشید و به جای انواع ژله‌ای یا پلاستیکی، بهتر است نوع طبیعی آن را تهیه کنید.
پیشنهاد ما، استفاده از دندان‌گیرهای چوبی است که سفت بوده و مواد شیمیایی ندارند. دندانگیرهای پلاستیکی هم در بازار موجود است که از پلاستیک‌هایی با درجه‌ی کیفی پائین درست شده‌اند و زمانی که نوزاد شروع می‌کند به دندان در آوردن قابل استفاده خواهد بود. در این مورد، مواد شیمیایی موجود در آن می‌تواند به عفونت و اسهال او بیانجامد. دلایل زیر نشان می‌دهد چرا استفاده از دندان‌گیر چوبی بهتر از پلاستیکی است:
-برخلاف دندان‌گیر پلاستیکی، دندان‌گیرهای چوبی طبیعی بوده و هیچ نوع ماده‌ی رنگی شیمیایی ندارند.
-سفتی آن تا حدی است که کودک می‌تواند به راحتی آن را گاز بگیرد و به کمک آن لثه‌ی خود را بمالد.
-احتمال شکسته شدن بخشی از دندان‌گیرهای چوبی بر حسب اتفاق نسبت به نوع پلاستیکی آن خیلی کمتر است.

برگرفته از : سایت پزشکی نی نی بان
چه دندان گیری برای نوزادم بهتر است؟
برچسب ها:

مطالب مرتبط