تاریخ انتشار: 22 آذر 94 | بازدید: 11336 مرتبه | دیدگاه: 0
اشتراک گزاری چاپ

با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نکاتی که والدین باید توجه داشته باشند در گچ گیری کودکان

-اگر پوست زیر ناحیه گچ گرفته شده دچار سوزش یا خارش شود از فرو بردن اشیایی مثل قطعات چوبی و پلاستیکی و یا فلزی زیر فضای قالب گچی خودداری کنید چرا که این کار می تواند باعث خراشیدگی و عفونت پوست زیر قالب گچی شود.

- برای برطرف نمودن سوزش و خارش نواحی داخل قالب گچی از سشوار با جریان خنک استفاده کنید و با صحبت کردن با کودک دلبندتان و سرگرم کردن کودک ذهن اورا به کاری مشغول کنید تا خارش نواحی را فراموش کند. لوسیون مرطوب کننده به پوست مالیده شود و از خاراندن نواحی خودداری شود.

- اگر پزشک دارویی برای برطرف کردن درد و خارش تجویز کرده است بر اساس دستور داده شده اجرا کنید.

- تا زمانی که گچ خشک شود در زیر پوست ناحیه گچ گرقته شده گرما احساس می شود که اشکالی ندارد ولی اگر بعد از خشک شدن این گرما احساس شود ممکن است بیانگر عفونت باشد و باید سریعا به پزشک اطلاع داده شود.

- در موقع خارج شدن از منزل در هوای بارانی یا برفی روی قالب گچی پلاستر را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید.

- برای پاک کردن لکه های روی قالب گچی پلاستر می توان از یک پارچه مرطوب و پودر های تمیز کننده استفاده کرد.

- برای آنکه پوست تمیز و نرم بماند نرم کننده ها فقط در قسمت بیرون گچ مالیده شود.

- از ورود شن و خاک و پودر به داخل قالب گچی جلوگیری شود چون باعث ایجاد زخم در قالب گچی می شود.

- در صورت ایجاد تحرک پوستی قرمزی و تورم تغییرات حسی در نواحی اطراف گچ اطلاع دهید.

- در صورت استشمام بوی نامطبوع از اطراف قالب گچی فورا به پزشک اطلاع دهید.

- در ابتدای گچ گیری تورم و ادم بافت صدمه دیده طبیعی می باشد و این تورم وادم باعث فشار آوردن بافت به داخل گچ می شود که ممکن است تا چهل و هشت ساعت اول یا بیشتر تنگی ناشی از قالب احساس شود مثلا اگر قالب گچی در پا باشد یک بالش زیر پا قرار داده شود ولی اگر این تورم باعث تنگ شدن قالب گچی و فشار به عروق و تغییر رنگ بافت و نیز سردی اندام گچ گرفته گردد بایستی سریعا به پزشک مراجعه شود.

- در صورتی که ترک برداشتن و سست یا گشاد شدن زیاد از حد قالب گچی پیش آید از اصلاح کردن و یا ثابت کردن قالب گچی خودداری کنید و فورا به پزشک اطلاع دهید.

- لطفا برای کنترل گردش خون اندامهای دست و پای کودک دلبندتان که از قالب گچی و فشار به عروق و تغییر رنگ بافت و نیز سردی اندام گچ گرفته گردد بایستی سریعا به پزشک مراجعه شود.

- در صورتی که ترک برداشتن و سست یا گشاد شدن زیاد از حد قالب گچی پیش آید از اصلاح کردن و یا ثابت کردن قالب گچی خودداری کنید و فورا به پزشک اطلاع دهید.

- لطفا برای کنترل گردش خون اندامهای دست و پای کودک دلبندتان که از قالب گچی بیرون آمده راکمی با انگشتان دست خود فشار دهید ابتدا آن ناحیه سفید می شود و پس از آن به مدت چهار تا شش ثانیه دوباره به رنگ صورتی بر می گردد اگر رنگ پوست آن قسمت سفید رنگ باقی بماند فورا با پزشک تماس بگیرید.

- لطفا اگر سردی انگشتان دست یا پای کودک دلبندتان که پس از بیست دقیقه گرم کردن باز هم ادامه داشت با پزشک تماس بگیرید.


برگرفته از : آتش زاده شوریده
نکاتی که والدین باید توجه داشته باشند در گچ گیری کودکان

مطالب مرتبط